لیگ برتر فوتبال| ثبت پنجاهمین تساوی تاریخ دربی زیر باران بطری و سنگ!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس طی جدالی حساس و دیداری کلاسیک، در چارچوب صد و سومین دربی فوتبال پایتخت از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت 20:00 امشب (چهارشنبه - 23 اسفند) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

این دیدار در شرایطی آغاز شد که وضعیت امتیازگیری دو تیم و رتبه سرخابی‌ها در جدول با توجه به اختلاف فقط 3 امتیازی، باعث افزایش حساسیت آن شده بود و شاید بدون تردید می‌توان این شهرآورد را یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین دربی‌های سال‌های اخیر دانست.

در نیمه نخست؛ دو تیم بر خلاف روال دربی‌های سابق با عطش بسیاری برای گل‌زنی وارد زمین شدند و اثری از ترس بین بازیکنان دیده نمی‌شد. استقلال در دقایق ابتدایی نیمه اول شوق و تحرک بیش‌تری برای زدن گل داشت و پرسپولیس رفته‌رفته توانست اختیار امور و مدیریت بازی را برعهده بگیرد. با این همه اما موقعیت‌های ایجاد شده در حد فرو ریختن سنگر توری دروازه‌بانان سرخابی نبودند.

نیمه دوم این بازی با اتفاقات فنی کم‌تر و حواشی بیش‌تر رخ داد؛ تا جایی که به جز چند حمله مختصر و یک توپ اتفاقی که به تیرک دروازه پرسپولیس خورد، بازی اتفاق خاص دیگری نداشت اما هر کرنر حاشیه‌ای جداگانه را ایجاد کرد تا پرتاب بطری و بارش سنگ از سمت هواداران، زشت‌ترین اتفاق این دربی باشد.

با ردوبدل نشدن گل در دربی 103، پنجاهمین نتیجه تساوی شهرآوردهای پایتخت به نام اوسمار ویه‌را و جواد نکونام رقم خورد.

استقلال صفر
گل: -

پرسپولیس صفر
گل: -

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا (۶۴-ایمان سلیمی)، آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، امید حامدی فر(۷۲-زبیر نیک نفس)، ماشاریپوف(۷۲-پیمان بابایی)، گوستاوو بلانکو(۹۰-آرمان رمضانی).
ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، علی نعمتی، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی(۷۶-محمد خدابنده لو)، اوستون اورونوف، مهدی ترابی(۸۳-سعید صادقی)، امید عالیشاه(۷۶-وحید امیری)، عیسی آل‌کثیر.

دربی 103 استقلال و پرسپولیس با تساوی بدون گل پایان یافت.