قلعه‌نویی: جام ملتها ثابت کرد تیم ضعیفی وجود ندارد/ محمدی: یک بازی سخت داریم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال در نشست خبری پیش از دیدار با ترکمنستان، اظهار داشت: عید نوروز باستانی را خدمت هموطنان عزیز تبریک می‌گویم. ان‌شاالله زندگیشان همیشه سبز توام با آرامش باشد.
وی افزود: جام ملت‌ها فراز و نشیب زیادی داشت. یک خانواده خوب کنار هم بودیم. بیشتر می‌توانستیم مردم را خوشحال کنیم که نشد. الان مقدماتی جام جهانی و این بازی هم خیلی مهم است. بازی‌های قطر نشان داد تیم ضعیفی در آسیا وجود ندارد.
سرمربی تیم ملی ادامه داد: اختلافی که قبلا بود، الان نیست. تیم‌ها نشان دادند فوتبالشان به هم نزدیک است. سرمایه‌گذاری که کرده‌اند، باعث شده تیم‌ها به هم نزدیک تر شوند. ترکمنستان مقابل ازبکستان یک بر صفر جلو بود، تا دقایق آخر یک-یک بودند و درنهایت ۳ بر یک شد. بازی دوم را مساوی کرد. پس این تیم، ضعیف نیست. هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم. با تمام قدرت می‌رویم که نتیجه خوب بگیریم و بازی خوبی انجام بدهیم.
قلعه نویی با اشاره به لیست جدید تیم ملی، عنوان کرد: تغییراتی داشتیم. نیروهای جوان تر را آوردیم که در تمرینات آن‌ها را ببینیم. ما را به آینده دلگرم کردند ولی این جوان‌ها با شیب ملایم اضافه می‌شوند‌. نتیجه هر بازی هم برای ما مهم است. هم دنبال تغییرات با شیب ملایم هم به دنبال نتیجه گیری خوب هستیم.
سرمربی تیم ملی تصریح کرد: الان در دنیا به خصوص در آسیا، تیم‌ها به هم نزدیک شده‌اند. در جام ملت‌ها دیدید از ۸ تیم، ۵ تیم از تورنمنت کافا و اردن بودند. فینالیست‌ها از تورنمنت اردن بودند. سرمایه گذاری در آسیا باعث شده تیم‌ها به هم نزدیک شوند. تیم ضعیفی وجود ندارد. به همه احترام می‌گذاریم. با تمام توان بازی می‌کنیم. تغییراتی داریم که ملایم است. علاوه بر تغییرات باید نتیجه هم بگیریم. ان‌شاالله در شرایط مسابقه تغییرات خواهیم داشت. اگر نتیجه مطلوب باشد، جوان‌ها را کم کم وارد بازی می‌کنیم.
قلعه‌نویی درمورد اینکه آیا بازیکنان جوان‌ در تمرینات او را امیدوار کرده‌اند، گفت: بازیکنی مثل آزادی همینکه آزمون و طارمی را ببیند، برایش یک تجربه بزرگ است. در تیم‌های پایه خلا داریم. مثلا بازیکن ژاپنی که وارد تیم ملی بزرگسالان می‌شود، حداقل ۸۰-۷۰ بازی ملی انجام داده که ما این را متاسفانه نداریم.
وی افزود: پس باید آن‌ها را در اردوها بیاوریم تا هم تطبیق پذیری‌شان را انجام بدهیم و هم کنار بازیکنان بزرگ باشند که آن‌ها تجربیاتشان را در اختیار بازیکنان جوان بگذارند ولی واقعیت فوتبال داخل زمین است. باید خودشان را با تمرین و بازی خوب به ما اثبات کنند که می‌توانند. بازبکنان جوان از آنچه فکر می‌کردیم، بهتر هستند. امیدواریم ما را امیدوار کنند که در اردوهای بعدی هم دعوتشان کنیم. تا جام جهانی وقت داریم جوان‌ها را اضافه کنیم.
قلعه نویی تصریح کرد: بازی رئال را می‌دیدم. ۴ بر یک جلو بود. آنجلوتی ۲ بازیکن جوان را به زمین فرستاد. بازی ۴ بر ۲ تمام شد ولی این قانون است. باید هم نتیجه بگیرید هم از جوان‌ها طوری استفاده کنید که خودشان هم ضرر نکنند.

محمدی: یک بازی سخت داریم
میلاد محمدی مدافع تیم ملی در نشست خبری پیش از بازی با ترکمنستان درمورد جوان‌گرایی تیم ملی، اظهار داشت: خیلی از بازیکنان جدید به تیم ملی آمده‌اند و خیلی‌ها هم رفته‌اند. به این جوانان تبریک می‌گویم و امیدوارم بتوانند خودشان را در تیم ملی حفظ کرده و به اردوهای بعدی هم دعوت شوند. همه تلاش می‌کنیم بازیکنان جوان هم بتوانند به تیم ملی کمک کنند.
وی در مورد اینکه عملکرد تیم‌هایی مثل تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا نشان داد با وجود افزایش سهمیه قاره کهن در جام ملت‌ها به ۸/۵ تیم، ایران کار آسانی برای صعود به این رقابت‌ها ندارد، گفت: همانگونه که قلعه‌نویی گفت در حال حاضر همه تیم‌های آسیایی قوی شده‌اند و هیچ تیمی را نمی‌توان دست کم گرفت. یک بازی سخت داریم‌ و امیدوارم بچه‌ها تمام تمرکز خود را به کار بگیرند.
مدافع تیم ملی ادامه داد: در جام ملت‌ها هم دیدیم همه تیم‌ها خوب ظاهر شدند. امیدوارم بازی فردا را هم به خوبی پشت سر بگذاریم و دل مردم را شاد کنیم.

سرمربی و مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با ترکمنستان صحبت کردند.