حماس: جنایت هولناک صهیونیست‌ها در بیمارستان شفا، ماهیت جنایتکارانه آن را برملا ساخت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای جنایات وحشیانه ارتش جنایتکار "اسرائیل" در بیمارستان شفا و قتل و کشتار فلسطینیان، زیر گرفتن اجساد شهدا با تانک و تخریب گسترده این بیمارستان و ساختمان‌ها و مناطق مجاور آن را شدیدا محکوم کرد و این موارد را مورد تاکید قرار داد:

نخست: این جنایت هولناک ماهیت فاشیستی و جنایتکارانه رژیم اشغالگر را که به دور از هرگونه ارزش انسانی و تمدنی است و جنایات آن از تمامی حد و مرزها فراتر رفته، برملا می‌سازد و این رژیم همچنان در حال ادامه نسل‌کشی غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه و تخریب و ویرانی گسترده آن با حمایت‌های بی حد و مرز دولت آمریکا است در حالی که دنیا ساکت نشسته است.

دوم: ما دولت آمریکا و جو بایدن را شخصا در برابر این جنایات و ویرانگری هدفمند در نوار غزه و در راس آن نابودی بخش بهداشت و بیمارستان‌های این باریکه که با سلاح‌های آمریکایی و تحت حمایت‌های همه جانبه نظامی و سیاسی آن انجام می‌گیرد، مسئول می‌دانیم.

سوم: حجم گسترده ویرانی و قتل و کشتار دشمن صهیونیستی هرگز به معنی کسب پیروزی بر ملت فلسطین که به سرزمین و هویت خود پایبند است، نیست، بلکه این جنایت وحشیانه علیه نوار غزه بار دیگر این حقیقت را ثابت کرد که دشمن صهیونیستی در تلاش برای کوچاندن ملت فلسطین از سرزمین خود به منظور اجرای طرح نابودی قضیه فلسطین است.

چهارم: از جامعه جهانی و سازمان ملل می‌خواهیم این جنایت فجیع و وحشیانه دشمن صهیونیستی در بیمارستان شفا و مناطق اطراف آن و علیه غیرنظامیان فلسطینی را محکوم کرده و اقدامی فوری برای ورود به غزه و اطلاع از حجم جنایات اشغالگران علیه فلسطینیان انجام دهند.

پنجم: از نهادهای قضایی بین‌المللی به ویژه دیوان دادگستری بین‌المللی می‌خواهیم اقداماتی عملی را برای تحقیق در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا و مناطق اطراف آن و دیگر جنایات این رژیم طی شش ماه گذشته انجام دهد و ده‌ها گزارش موجود در مورد جنایات صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان فلسطینی را بررسی کرده و به مسئولیت خود در زمینه بازخواست و محاکمه سران جنایتکار "اسرائیل" و سپردن آن‌ها به دست عدالت عمل کند.

ما تاکید می‌کنیم که این جنایات وحشیانه هرگز ملت و مقاومت قهرمان فلسطین را که دلاورانه و فداکارانه به مقابله با دشمن صهیونیستی برخواستند، سست و ضعیف نمی‌کند. ما آزادگان جهان و امت عربی و اسلامی را به خیزش و تشدید تحرکات خود برای فشار بر دشمن صهیونیستی و حامیان آن و حمایت همه جانبه از ملت و مقاومت فلسطین تا توقف این جنگ و تحقق خواسته ملت اعم از آزادی، استقلال و بازپس‌گیری سرزمین و مقدسات خود فرا می‌خوانیم.

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای جنایات وحشیانه ارتش جنایتکار "اسرائیل" در بیمارستان شفا و قتل و کشتار فلسطینیان را محکوم کرد.