پشت‌پرده مصدومیت «شماره یک»/ دست بیرو در گچ؛ پرسپولیس در بحران!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ مصدومیت علی‌رضا بیرانوند از ناحیه لیگامنت مچ دست راست این روزها تبدیل به یک بحران عجیب در اردوگاه سرخ‌پوشان شده که هم باعث ایجاد حاشیه‌هایی برای تیم ملی فوتبال شده و هم دست اوسمار لوس‌ویه‌را را برای بازی‌های آتی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی خالی گذاشته‌است.

پس از بازگشت علی‌رضا بیرانوند از اردوی نوروزی تیم ملی فوتبال کشورمان و بازی با ترکمنستان در انتخابی جام جهانی، وی در تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس حضور پیدا کرد اما پس از جلسات تمرینی، مشخص شد که مصدومیت قدیمی بیرو مجدداً عود کرده و درد لیگامنت 3 سال پیش او، باز هم در بدترین موقع به سراغش آمده است.

ابهام در شرایط وی باعث شد تا در نخستین اقدام، دکتر علی‌رضا حقیقت مدعی شد که بیرو در اردوی تیم ملی آسیب دیده و برای اطلاع دقیق از شرایط وی، می‌بایست MRI صورت بگیرد اما در همین اثنا، بیرانوند یک استوری از خودش منتشر کرد که در آن مشخص بود او دست راستش را گچ گرفته که این اقدام به نظر هماهنگ شده با تیم پزشکی پرسپولیس نمی‌رسید.

در عین ناباوری سایت باشگاه پرسپولیس خبر از تشکیل کمیسیون پزشکی برای بیرانوند داد اما او خودش دستش را گچ گرفته و عکسش را هم منتشر کرد تا زوایای پنهانی به‌نظر بیاید. پس از این، بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال اعلام کرد که هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی جديدی براي علیرضا بیرانوند در اردوي اخیر تيم ملی رخ نداده است و با توجه آسيب مزمن و قديمی مچ دست او، اقدامات تشخيصی و درمانی لازم جهت مديريت مجدد آسيب مزمن در اردو همزمان با انجام تمرينات صورت پذيرفت.

یک مصدومیت قدیمی و تعلل در درمان

قبل از اشاره به بیانیه تندوتیز و بی‌سابقه باشگاه پرسپولیس علیه کادر فنی و پزشکی تیم ملی فوتبال، باید به این نکته اشاره داشت که مشاهدات میدانی از جلسات تمرینی و حتی بازی تیم ملی فوتبال از عدم وجود مشکل جدی برای بیرانوند حکایت دارند. اگر چه پرسپولیس مدعی است که در بازی ایران و ترکمنستان مصدومیت قدیمی بیرو عود کرده است.

باشگاه پرسپولیس در شرایطی ادعا کرده که کادر پزشکی تیم ملی می‌توانست اجازه مرخصی به بیرو و گچ گرفتن دستش را می‌داد تا حتی یک بازی هم شده بیرانوند زودتر به پرسپولیس برگردد، اما در این باره هیچ صحبتی نشده که چرا بیرانوند قبل از تشکیل کمیسیون پزشکی پرسپولیس با علم به مصدومیتش، چرا در تعطیلات بعد از اردو دستش را گچ نگرفت.

این در حالی است که کادر فنی تیم ملی فوتبال با تشخیص مشکل برای مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش در اردوی نوروزی، به سرعت این بازیکنان را از لیست کنار گذاشت و حتی با وجود تمرین جهانبخش کنار زمین قبل از بازی و یا بهبود حال ترابی برای بازی برگشت، این دو بازیکن را برای عدم تشدید مصدومیت در لیست قرار نداد.

ادعای سرخ‌ها در شرایطی عجیب به نظر می‌رسد که گویا شخص بیرانوند هم اعتقادی به کمیسیون پزشکی نداشته و خودش کار پزشکی‌اش را انجام داده. از سویی دیگر برای بازی برگشت با ترکمنستان، به دلیل دغدغه‌های شخصی رکوردی، این تمایل از سوی سنگربان تیم ملی وجود داشته که باز هم در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد.

بحران سرخ‌ها و آزمون دوم برای رفیعی

با توجه به مصدومیت علیرضا بیرانوند، رفیعی که در دیدار مقابل ذوب آهن توفیق اجباری پیدا کرد و در محرومیت علیرضا بیرانوند توانست درون دروازه پرسپولیس بایستد عملکرد امیدوار کننده‌ای از خود نشان داد و حالا یک بار دیگر فرصت دارد تا توانایی‌های خود را به لطف مصدومیت رقیب پرنام و آوازه‌اش به نمایش بگذارد.

از سویی دیگر شنیده می‌شود سرخ‌ها می‌خواهند با یک دروازه‌بان آزاد شناخته‌شده داخلی برای بازی‌های باقی‌مانده مذاکره کنند که این امر ممکن است ابهاماتی را در پی داشته باشد. در این برهه از فصل، دروازه‌بان درجه یک زیاد نیست و شرایط خاص پرسپولیس نیز ممکن است باعث بروز پیشنهادات مالی نه‌چندان منطقی شود.

اگر چه سرخ‌ها ادعا می‌کنند بین 4 تا 6 بازی بیرانوند را در اختیار نخواهند داشت اما به نظر می‌رسد مدت نقاهت بیرو، در حد 3 بازی باشد و او به بازی حساس مقابل سپاهان برسد. در غیر این صورت، بیرانوند دیدار مهم با سپاهان را از دست خواهد داد و یا رفیعی و یا یک دروازه‌بان جدید دیگر جای وی را خواهند گرفت.

مصدومیت علی‌رضا بیرانوند اردوگاه تیم فوتبال پرسپولیس را با چالشی ناگهانی مواجه کرده‌است.