بغض سرمربی استقلال از رسانه‌ها/ کسی عاشق چشم و ابروی شما نیست آقای نکونام!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ مدت‌هاست هیچ‌کس جواد نکونام را در شعاع یک کیلومتری محل برگزاری نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی ندیده است. پس از بازی هفته نوزدهم لیگ برتر مقابل استقلال خوزستان در اهواز، نکونام اصلاً در حوالی سالن‌های کنفرانس مطبوعاتی ندیده و خبری از او نیست.

نکونام قبل از آن بازی هم به شکل روتین در نشست‌های خبری حضور نداشت و در واقع هر موقع «حال» می‌کرد و «عشق»اش می‌کشید در کنفرانس مطبوعاتی حاضر می‌شد و هر وقت هم که دوست نداشت، فرار را بر قرار ترجیح می‌داد تا کار به جایی برسد که دستیار وی، علت عدم حضور نکونام در کنفرانس را «حال» نکردن با نشست بداند!

قوانینی که مدت‌هاست بر فوتبال جهان رایج شده، از این موضوع حکایت دارند که سرمربیان تیم‌ها «وظیفه» دارند قبل و بعد از بازی، با حضور در محل برگزاری نشست خبری و ضمن احترام به اهالی رسانه، به پرسش‌های آن‌ها پاسخ بدهند اما انگار جواد نکونام مدت‌هاست وظیفه‌اش را از یاد برده و دل به مشاوره‌های اشتباهی آدم‌های اصطلاحاً رسانه‌ای اطرافش بسته‌است.

نکونام که خودش را لالیگایی و یک «منیجر» می‌داند و از فوتبال انگلیس تبعیت می‌کند، احتمالاً هنوز به سرفصل آداب و قوانین شرکت در نشست‌های خبری نرسیده و هنوز درس این بخش را نخوانده که در عین آماتوریسم، از دوربین‌ها و خبرنگاران فرار می‌کند و تنها گاهی‌وقت‌ها که چینی نازک تنهایی‌اش شکست، خبرنگاران را به کمپ استقلال می‌کشاند.

از آن گذشته، مشخص نیست سازمان لیگ و فدراسیون فوتبالی که طی فصول گذشته به محض غیبت یک سرمربی در کنفرانس خبری حکم محکومیت وی را صادر می‌کردند، چرا مدت‌هاست ساکت مانده و در قبال این قانون‌شکنی و بی‌احترامی محض به اصحاب رسانه و جامعه هواداری، از انجام وظیفه خود عدول کرده‌اند.

بعید هم نیست که شاید سازمان لیگ و مراجع قضایی فدراسیون فوتبال با محروم و محکوم کردن جواد نکونام «حال» نمی‌کنند وگرنه این همه مماشات با سرمربی یک تیم، دلیلی ندارد. اگر چه کادر فنی این تیم، سایر تیم‌ها را خاص و مورد موهبت می‌دانند اما مماشات‌های انجام شده با نکونام، دال بر خاص بودن اردوگاه آبی است.

باید به حال فوتبال ایران متأسف بود که افرادی که قوانین بدیهی فوتبال را نمی‌دانند یا آشکارا آن را نقض می‌کنند، بر مسند یکی از پرطرفدارترین تیم‌های لیگ نشسته‌اند و افرادی را به مشاوره گرفته‌اند که خود در رسانه چندان خوش‌نام نبوده و با اعوجاج و عوام‌فریبی، قصد در ماهی گرفتن از آب گل‌آلود یک باشگاه بزرگ دارند.

دلیل واقعی و اصلی غیبت‌های مکرر و طولانی جواد نکونام در نشست‌های خبری هر چه هست، مشخص نیست اما این همه بغض و کینه و نفرت، شاید به ترس ذاتی نکو از خبرنگاران منتقد برمی‌گردد که هیچ ابایی از بیان واقعیت‌ها ندارند. نکونام هم باید بداند که هیچ‌کس عاشق چشم و ابروی وی نیست و خبرنگاران هم بر حسب وظیفه در نشست خبری حاضر می‌شوند.

خبرنگار: میعاد نیکخوی سلیمی

سرمربی تیم فوتبال استقلال رفتار جدیدی را در مواجهه با رسانه‌ها در پیش گرفته؛ رفتاری آکنده از بغض و ترس!