ماجدی: برای انتخاب سرمربیان باید با کمیته فنی به تعامل و جمع بندی برسیم

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میرشاد ماجدی رئیس هیات فوتبال تهران در حاشیه مراسم اختتامیه جام رمضان فوتسال پایتخت، اظهار داشت: از همکاران خود در هیات فوتبال، اعضای هیات رئیسه این هیات و همکاران خود در حوزه‌های مختلف تشکر می‌کنم که زحمت کشیده و برای برگزاری این بازی‌ها حمایت کردند. همچنین از وزیر ورزش نیز تشکر می‌کنم که نشان داد چه مقدار برای تغییر فوتبال، فوتسال و ورزش کشور دغدغه دارد. از مهدی تاج و سایر همکاران خود در فدراسیون فوتبال هم تشکر می‌کنم که با حضور خود باعث قوت قلب ما شدند تا بتوانیم بهتر و بیشتر کار کنیم.

وی افزود: پس از ۱۲ سال مسابقات جام رمضان را با ۳۲ تیم برگزار کردیم که از میان آنها تیم‌های شهرستان‌ها و حوزه‌های ما بودند. خوشبختانه در فینال نیز ۲ تیم شهرستانی رباط کریم و بهارستان را داشتیم. شاید اغراق باشد اما پتانسیل فوتسال ما خیلی بیشتر است. یعنی مدت‌ها طول می‌کشد تا آسیایی‌ها به فوتسال ما برسند. دیدید بازیکنان با وجود سن بالا و ناآمادگی چه قدر خوب بازی کردند. در شرایطی که حرفه‌ای هم نبودند.

رئیس هیات فوتبال تهران درمورد اهدای جوایز نقدی مناسب به تیم‌های اول تا سوم، توضیح داد: وقتی می‌خواهید کاری را شروع کنید، باید سوبسید بدهید. خیلی تلاش کردیم استقلال و پرسپولیس هم در این دوره از مسابقات حاضر شوند که این امر محقق نشد.

ماجدی درمورد اینکه روز گذشته سایت فدراسیون فوتبال از دعوت نفرات منتخب استعدادیابی تهران به اردوی تیم جوانان خبر داد، گفت: البته سایت فدراسیون اشتباه کرده بود. بازیکنان دعوت شده منتخب باشگاه‌های تهران بودند که مربیان لیگ برتر تهران آنها را انتخاب کرده‌اند. غیر از آن حدود ۸۰۰ بازیکن را دیدیم که حدود ۱۸۰ نفر از آنها نیز در کمپ تیم ملی تست دادند. از این نفرات نیز لیستی را تهیه کرده‌ایم. ظرفیت تهران بالا است و امیدوارم در اردوهای بعدی بچه‌های دیگری از استان هم دیده شوند.

وی درمورد انتخاب حسین عبدی به عنوان سرمربی تیم جوانان، توضیح داد: عبدی تیم نوجوانان را در آسیا به جام جهانی رساند و در این مسابقات نیز بد نتیجه نگرفت. بابت انتخابش به او تبریک می‌گویم اما باید گوشزد کنم فضای تیم جوانان با نوجوانان زمین تا آسمان از لحاظ خصوصیات اخلاقی و ... متفاوت است‌. بسیاری از بازیکنان جوانان در تیم‌های لیگ برتری بازی می‌کنند و برخلاف نوجوانان نمی‌توانند در اردوهای تیم ملی باشند. امیدواریم عبدی در تیم جوانان موفق باشد و هر کمکی از دست ما بربیاید، در خدمتش هستیم.

رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درواکنش به حضور نفراتی مثل امین حزباوی، سعید سحرخیزان و آرشا شکوری در اردوی تیم ملی فوتبال عنوان کرد: خیلی خوشحالم در این مورد صحبت می‌شود. زمانی که تیم جوانان ما با صمد مرفاوی زحمتکش از مسابقات قهرمانی آسیا حذف شد، همه به ما تاختند اما در تیم‌های پایه فقط برد و باخت اهمیت ندارد بلکه تولید بازیکن خیلی مهم است. همین بازیکنان تقریبا یک سال پیش در تیم جوانان و نوجوانان ما بازی می‌کردند و گمنام بودند. فدراسیون فوتبال آنها را شناسایی و معرفی کرد.

ماجدی ادامه داد: در کمیته جوانان فدراسیون به رسالت خود یعنی توسعه فوتبال رسیدیم. در برد و باخت‌ها توپ یک وجب این طرف‌تر به تور و یک وجب آن‌طرف‌تر به تیر می‌خورد. به همین دلیل برد و باخت در تیم‌های پایه نباید زیاد ملاک باشد. بلکه باید کمک‌ کنیم چرخه‌ بازیکن‌سازی از بین نرود.

وی درمورد آخرین وضعیت انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی پایه، خاطرنشان کرد: تاکنون درمورد هیچ گزینه ای به جز حسین عبدی بحثی نشده و قطعا این کار در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درپاسخ به این سوال که آیا مجید جلالی به عنوان رئیس کمیته فنی با او برای انتخاب سرمربیان تیم‌های پایه مشورت کرده، گفت: ماده ۴۶ اساسنامه همه چیز را مشخص و به صراحت تاکید کرده پیشنهاد گزینه برای سرمربیان تیم‌های ملی پایه با کمیته جوانان است. مجید جلالی هم تشریف آورده و در حال برنامه‌ریزی است. یک جلسه غیرفنی با او داشتیم که در باب آشنایی بود. از آن زمان تاکنون هیچ مذاکره‌ای با جلالی نداشتم اما برای انتخاب سرمربیان باید با هم به تعامل و جمع بندی برسیم. روز اول هم گفتم شرح وظایف کمیته فنی و جوانان باید مشخص شود تا تداخلی پیش نیاید.

 

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: طبق ماده ۴۶ اساسنامه وظیفه پیشنهاد سرمربی برای تیم‌های ملی پایه برعهده ما است.