حیرت وزیر خارجه زیمبابوه از انتخابات ایران
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به حراره پایتخت زیمبابوه مورد استقبال وزیر خارجه این کشور و نیز سفیر کشورمان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی در فرودگاه حراره در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط دیرپا و توسعه یافته بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در قاره آفریقا بیش از 34 نمایندگی دارد.

,

وی قرن 21 را متعلق به قاره آفریقا دانست و افزود: نرخ رشد اقتصادی در کشورهای این قاره بیش از 6 و 7 درصد است.

,

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به روابط بین ایران و زیمبابوه که از سال 1980 شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: این روابط همواره در بهترین شرایط بوده اما بنا به دلایلی روابط تجاری و اقتصادی در حد قابل قبولی توسعه نیافته است. با وجود این، شرکت‌های ایرانی فعالیت گسترده‌ای در این کشور داشته‌اند.

,

صالحی این سفر را در پاسخگویی به سفرهای متعدد وزیر خارجه زیمبابوه و شرکت مسئولان عالیرتبه این کشور در اجلاس‌های برگزار شده در ایران خواند و اظهار داشت: در این سفر همچنین حامل پیام آقای احمدی نژاد برای آقای رابرت موگابه نیز می‌باشم.

,

وی به نظرات نزدیک دو کشور در ابعاد سیاسی و در سطح بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ما در مجامع جهانی با یکدیگر همراه هستیم و باید از این رابطه سیاسی قوی استفاده کنیم.

,

صالحی با بیان اینکه ایران در زیمبابوه سرمایه گذاری‌هایی داشته است که از جمله آنها کارخانه‌های ریسندگی در این کشور می‌باشد، افزود: متاسفانه این سرمایه گذاری‌ها آنطور که باید بازدهی نداشته و باید یک مرور جدی در این خصوص داشته باشیم.

,

وی از آغاز بنای یک بیمارستان از سوی جمهوری اسلامی ایران در این کشور خبر داد و گفت: امیدوارم در این سفر با رئیس جمهور، وزیر خارجه و وزیر دفاع این کشور ملاقات‌هایی داشته باشم.

,

وزیر خارجه کشورمان انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان را دارای آثار مبارکی در عرصه بین‌المللی خواند و اظهار داشت: وزیر خارجه زیمبابوه در این خصوص انتخابات کشورمان را حیرت آور خواند که شیوه برگزاری و مشارکت مردمی آن جای تبریک دارد و همچنین این رفتار کاندیداهای شکست خورده که بلافاصله تبریک گفتند.

,

صالحی به انتخابات پیش روی زیمبابوه اشاره و ابراز امیدواری کرد که انتخابات این کشور نیز همینطور برگزار شود.

,

وی ابراز امیدواری کرد که با عهد جدیدی که در ایران رقم خورده و در زیمبابوه نیز رقم خواهد خورد فصلی جدید از روابط دو کشور شکل بگیرد.

,

وزیر خارجه کشورمان افزود: در مجموع به چشم انداز روابط دو کشور امیدواریم و هدفمان برطرف کردن موانع موجود است.

,

منبع:فارس

,

انتهای پیام/ن

,

 

]
وزیر خارجه کشورمان در فرودگاه حراره ابراز امیدواری کرد که فصلی جدید از روابط ایران و زیمبابوه با توجه به انتخابات دو کشور رقم بخورد.