هاشمی: تغییرنام باشگاه استقلال روال قانونی دارد؛ حق پخش فقط مربوط به 2 باشگاه نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیأت دولت راجع به مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور، اظهار داشت: این مراسم روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور برگزار می‌شود. قرار است در این مراسم 230 میلیارد تومان در قالب پاداش به مدال‌آوران اهدا شود. قرار است فردا جلسه‌ای با حضور روسای فدراسیون‌ها پیرامون مراسم تجلیل از مدال‌آوران برگزار شود و آخرین هماهنگی‌ها در خصوص این مراسم صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: وزارت ورزش و جوانان حتماً به رشته‌هایی که کسب سهمیه کردند، کمک می‌کند. وزارت ورزش حتماً کمک می‌کند نه تنها به وزنه برداری بلکه در رشته‌های المپیکی مثل تکواندو، کشتی و... رشته‌هایی که کسب سهمیه کردند.

هاشمی درباره تغییر نام باشگاه استقلال توسط هلدینگ خلیج‌فارس عنوان داشت: هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید روال آن طی کند؛ کمیسیونی تحت عنوان ماده ۵ باشگاه‌ها را داریم.

وی با تأکید بر اینکه حق پخش گره ورزش کشور است که باید باز شود، ادامه داد: حق پخش فقط متعلق به دو تا باشگاه نیست و متعلق به همه ورزش است.

وزیر ورزش در پایان گفت: در برنامه هفتم توسعه حق پخش دیده شده و به آیین نامه‌ای موکول شده که با کمک وزارت ورزش و سازمان صدا و سیما  تنظیم شده و به تصویب هیات دولت می‌رسد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: حق پخش فقط متعلق به دو تا باشگاه نیست و متعلق به همه ورزش است.