طارمی، از پرتغال تا ایتالیا/ گلزنی مهدی، تمجید کونسیسائو، تایید اینزاگی

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی طارمی در آخرین روزهای حضورش در پرتغال و پورتو بار دیگر به همان فرم مطلوب خود بازگشته و می کوشد تا با خاطره خوب از جمع اژدها جدا شود. مهدی پس از اینکه در پنجره نقل و انتقالات زمستانی در ژانویه قرارداد خود را با اینتر قهرمان ایتالیا امضا کرد، ناگهان از چشم باشگاه پورتو افتاد و بعد از حضور در جام ملتهای آسیا در بازگشت به پرتغال بدل به یک بازیکن ذخیره شد. ستاره ای که در چند فصل اخیر مهاجم اصلی دراگائو به شمار می رفت و گلهای بسیاری برای راه راه پوشان آبی و سفید به ثمر رسانده بود. نمیکت نشینی نسبتا طولانی طارمی البته که یک بازی باخت – باخت بود. هم طارمی از فرم مطلوب فاصله گرفت و هم پورتو در رقابت با بنفیکا در لیگ برتر پرتغال عقب افتاد و نتوانست چهره آن تیم برنده صدرنشین را داشته باشد.

حالا و در مقطع پایانی فصل که قهرمانی از دست رفته و پورتو حتی از جایگاه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده دور افتاده، طارمی دوباره به ترکیب اصلی بازگشته تا با خاطره ای خوب از ورزشگاه دراگائو خداحافظی کند.

مهدی این هفته در ترکیب اژدها دوباره درخشید و گل زد تا حسرت روزهای غیبت او بیشتر به چشم بیاید.

تیم فوتبال پورتو در هفته سی‌و‌‌دوم لیگ برتر پرتغال میزبانش چاوز را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو که در ترکیب اصلی قرار داشت آخرین گل بازی را در دقیقه 73 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. او علاوه بر این، در دقیقه 1+45 پاس گل دوم تیمش را هم به اوانیلسون داد. گل نخست پورتو نیز در دقیقه 27 توسی چیکو کنسیسائو به ثمر رسید. طارمی تا دقیقه 83 در میدان حضور داشت و جای خود را به گونسالو بورگس داد.

پورتو با این نتیجه 76 امتیازی شد تا جایگاهش در رده سوم جدول لیگ برتر پرتغال را تثبیت کند. طارمی و یارانش هیچ شانسی برای به پایان رساندن لیگ در جایگاهی بالاتر از این ندارند و سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را هم از دست داده‌اند. ماندن در رده سوم جدول اما پورتو را به مرحله گروهی فصل آینده لیگ اروپا خواهد برد.

کنسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد 10 ساله دارد

سرجیو کنسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو پس از بازی برابر چاوز با اشاره به درخشش مهدی طارمی گفت: همان‌طور که در این بازی دیدید، مهدی طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است و طوری بازی کرد که انگار قرارداد 10 ساله دارد. این برای من مهمترین چیز است. احمقانه است که از چنین بازیکن باکیفیتی تا ماه ژوئن استفاده نکنیم، زیرا فکر می‌کنم فصل آینده به تیم دیگری می‌رود.

کنسیسائو افزود: بازیکنانی دیگری هم هستند که می‌توانند بروند. آنهایی که قرارداد 4 ساله دارند اما گاهی نمی‌توانند همانند طارمی با همه توان خود بازی کنند. فوتبال امروز این‌گونه است و این فقط مربوط به پورتو نیست. فوتبالیست‌ها وقتی به یک سنی می‌رسند، باشگاه‌ها هزینه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و گزینه‌های آنها با بازیکنان می‌تواند متفاوت باشد که باید به آن احترام بگذاریم.

سرمربی پورتو افزود: طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است و او را همانند دیگر بازیکنان تیمم دوست دارم، زیرا آنها بچه‌های من هستند. با این حال که هر بازیکنی که بیشترین تلاش را در تمرین دارد و می‌تواند بازیکن مهم در زمین باشد، شانس بازی خواهد داشت.

اینزاگی: بله، طارمی بازیکن ماست

کیلومترها آنطرفتر از پرتغال، درخشش طارمی در برابر چاوز و گلزنی دوباره نام او را در ایتالیا سر زبانها انداخت. اینزاگی سرمربی اینتر پس از شکست مقابل ساسولو گلزنی مهدی طارمی در بازی پورتو مقابل چاوز را به صورت زنده دید و در واکنش به سوالی در خصوص جذب او گفت:

بله، مهدی طارمی را به صورت آزاد از پورتو به خدمت گرفتیم. او بازیکن مهمی در سطح بین‌المللی است که گل‌های زیادی به ثمر رسانده؛ بنابراین ما از این انتقال بسیار خوشحالیم.

 

آخر هفته فوتبالی در اروپا تحت تاثیر مهدی طارمی بود و ستاره ایرانی دوباره نام خود را بر سر زبانها انداخت.