دشمنان در تلاشند با ایجاد شبه و ابهام در ارزشها، فرهنگ جهاد و شهادت را به چالش بکشند

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ علی شکوری راد در نخستین یادواره 2144 شهید ارتش در شهرستان های استان تهران که در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد، خطاب به خانواده های معظم شهدا، اظهار کرد: شما ستارگانی در آسمان ایران اسلامی هستید که درخشش فرزندانتان، ستاره ای شد بر تارک این ملت. شهدایی که با خون خود، گلستانی از صلح و آزادی برای نسل های آینده به ارمغان آوردند. ما امروز در پرتو فداکاری ها شما و جانفشانی های شهدا، نفس می کشیم و از یادآوری این قهرمانان وطن سرشار از حس غرور و افتخار هستیم.

وی افزود: در طول بیش از 4 دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، دشمنان این مرز و بوم همیشه تلاش کردند، با نهایت خباثت به هر وسیله ممکن از قبیل ترور، 8 سال جنگ تحمیلی، تحریم های سنگین و ناجوانمردانه و تاختن بر فرهنگ الهی و اسلامی با غولهای رسانه ای خود بر بنیان های نظام اسلامی ضربه بزنند و ستون های استوار آن را در هم شکنند. با سکان داری رهبر عظیم الشان، استوارتر و با تجربه تر از قبل وارد گام دوم انقلاب گشته و با اقتدار کماکان ادامه می دهد و به کوری چشم دشمنان تا رساندن پرچم این انقلاب به دست صاحب اصلی، ادامه می دهد.

سرهنگ شکوری راد با بیان اینکه قطعا هیچ حکومتی با تفکر مادی، نمی توانست در برابر این حجم از طوفان های ویرانگر دشمنان ایستادگی و مقاومت کند، تصریح کرد: رمز و عوامل موفقیت را باید در تشکیل حکومت الهی، پیروی امت اسلامی از ولایت فقیه و ترویج و نهادینه شدن فرهنگ ارزشمند جهاد و شهادت با تاسی از سالار شهیدان امام حسین ع جستجو کرد. باید قدردان خون شهدا و استادگی خانواده شهدا بود؛ چرا که هر چه امروز کشور بدست بیاورد به برکت خون شهدا است.

وی با یادی از شهید محوری سال 1403، شهید محمود امان الهی که از او به عنوان شهید وحدت یاد می شود، گفت: پدر این شهید نیز از شهدای انقلاب بود، وی را ملقب به شهید بن شهید می دانند. او در هفتم خرداد 1379 به علت جراحات شدید در دوران دفاع مقدس و شکنجه های ناشی از اسارت، به فیض شهادت نایل آمدند. بنا به وصعیت او مبنی بر اهدای اعضای بند، سه نفر از بیماران نیازمند پیوند عضو، به حیات خود ادامه دادند.

دبیر نخستین یادواره 2144 شهید ارتش با اشاره به اینکه برگزاری یادواره های شهدا کمترین اقدامی است که در پاسداشت مقام شامخ شهدا و زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت در جامعه اسلامی و تجلیل از خانواده های جلیل القدر شهدا، برنامه ریزی و برگزار می شود، عنوان کرد: دشمن نمی خواهد جوان ایرانی با معارف جنگ و الگوهای ایثار، فرهنگ شهادت و ایثارگری های جوانان این مرز و بوم در این 4 دهه اشنا شود. تلاش می کند با ایجاد شبه و ابهام در ارزشها، فرهنگ جهاد و شهادت را به چالش کشیده و کم ارزش جلوه دهد.

وی با بیان این که برای گذشتن از سیم خاردارهای دشمن ابتدا نیاز داریم همانند شهدا از سیم خاردارهای نفسمان گذر کنیم، گفت: در این میان تمام مراکز فرهنگی و مطالعاتی و بنیادهای حفظ آثار و نشر ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وظیفه دارند در تحقق فرمان نورانی فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر صد برابر کردن برنامه های فرهنگی و بی اثر کردن تهاجم فرهنگی دشمنان، قوی تر از هر زمانی وارد میدان شده و با بهره گیری از تمامی ظرفیت های فرهنگی کشور در راستای رسالت الهی خود قدم برداریم.

سرهنگ شکوری راد ادامه داد: اداره عقیدتی و سیاسی، مدیریت خادم مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی مقدر پدافند هوایی و مدیریت موزه و تاریخ نگاری با همکاری همه ارکان و هدایت و حمایت بی درغ هیات رییسه نیرو، به ویژه امیر فرماندهی نیروی پدافند هوایی سرتیپ علیرضا صباحی فرد اقدامات ارزنده ای را به انجام رسانیده و برنامه ریزی های لازم را برای صد برابر کردن فعالیت های فرهنگی انجام داده است.

دبیر نخستین یادواره 2144 شهید ارتش در پایان گفت: در سال گذشته معرفی زندگینامه شهدا، به ویژه شهید محوری سال، برگزاری انواع برنامه های مناسبتی، اجراهای برنامه های متناسب با نامگذاری 52 هفته سال، اجرای یادواره 108 شهید شهر تهران و یادواره شهدای سوباشی و دینار کوه آبدانان، کنگره ملی بزرگداشت 24 هزار شهید پایتخت، برگزاری معارف جنگ، میزهای تخصصی بررسی عملیات های دفاع مقدس، تهیان انواع تالیفاتو دست برگها و ده ها برنامه فرهنگی را به انجام رساندیم. در سال جاری نیز به تبعیت از اجلاسیه ها و کنگره های شهدا، برگزاری یادواره های شهدا در هشت استان دیگر را برنامه ریزی کرده ایم.

بیشتر بخوانید:

امروز علاوه بر مرزهای جغرافیایی باید از مرزهای فکری و روحی جامعه مراقبت کنیم

نخستین یادواره 2144 شهید ارتش در تهران

دشمنان تلاش می کند با ایجاد شبه و ابهام در ارزشها، فرهنگ جهاد و شهادت را به چالش کشیده و کم ارزش جلوه دهد، بنابراین برای گذشتن از سیم خاردارهای دشمن ابتدا نیاز داریم همانند شهدا از سیم خاردارهای نفسمان گذر کنیم