انتخابات ژیمناستیک| اینچه درگاهی رییس شد/ انصراف نوظهوری؛ حقدادی رفت اما در انتخابات ماند!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مجمع انتخابات ریاست فدراسیون ژیمناستیک از ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه) به ریاست شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و با حضور سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، به همراه دو نماینده فدراسیون جهانی برگزار شد.

در این انتخابات سه کاندیدا که از دوره قبل برای این پست نام نویسی کرده بودند، حضور داشتند. زهرا اینچه‌درگاهی، عابد حقدادی و حبیب نوظهوری کاندیداهای پست این فدراسیون بودند.

دو ناظر جهانی

دیوگو و آندره‌آ، نمایندگان فدراسیون جهانی در این مجمع بودند. در ابتدای مجمع آندره آ به زبان فرانسوی صحبت کرد.

درخواست اسبقیان و موافقت برای رای گیری سرپرستان

در ابتدای مجمع محمدشروین اسبقیان گفت: فهرست افراد واجد شرایط و دارای حق رأی همانگونه که اعلام شده بود، اساسنامه فدراسیون تفاوتی میان رئیس و سرپرست قائل نشده و باید حقوق برابری برای آنها قائل شوند بنابراین سرپرستان حق رأی دارند. اسبقیان برای رای‌دهی سرپرستان هیات‌های فدراسیون ژیمناستیک از نماینده فدراسیون جهانی طبق هماهنگی پیشین تلفنی، درخواست کرد تا آن‌ها بتوانند در انتخابات بر اساس اساس‌نامه فدراسیون شرکت کنند که مورد موافقت قرار گرفت.

اینچه درگاهی:  گوشت و خون من از ژیمناستیک است

پس از آن اینچه درگاهی به عنوان اولین نامزد پست ریاست فدراسیون ژیمناستیک گفت: امسال چهل و ششمین سال حضورم در فدراسیون است. من گوشت و خون ژیمناستیک هستم. من به هیچ جا وابسته نیستم. اینجا هستیم تا بهترین انتخاب را برای ژیمناستیک داشته باشیم.

اینچه درگاهی اولین کاندیدا در ابتدای سخنان خود قهرمانی تیم ملی ترامپولین را تبریک گفت و اظهار کرد: من حرف‌های خودم را با یک سوال آغاز می‌کنم. من که هستم؟ من ۴۶ سال حضورم در ژیمناستیک می‌گذرد و از این رشته هستم. امروز اینجا هستم که اگر شایسته شما بودم باز هم ۴ سال دیگر بمانم. معرف من که بوده؟ هیچ کس معرف من نیست و می‌خواهم به این رشته کمک کنم. چرا اینجا هستی؟ اینجا هستم که با تجربه و دانش رئیس فدراسیون شوم. 

رئیس فدراسیون ژیمناستیک بسیار تند سخنان خود را ایراد می‌کرد که رئیس مجمع و نماینده کمیته ملی المپیک به او تذکر دادند. 

او در ادامه گفت: من برنامه کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت را در سال ۹۶ آماده کردم و به روسای هیات‌ها دادم و اهدافی را در بخش سال‌های آغازین آوردم. تمام این اهداف انجام شد. مکتوب نوشتم که بتوانید من را مواخذه کنید. با این چارت هر رئیسی بیاید نیاز نیست از ابتدا کار کند. می‌تواند آن را تکمیل کند. انگیزه‌های قوی ایجاد کردیم و در سال ۹۷ و ۹۸ و ۱۴۰۰ مدال گرفتیم و اینها کارهایی بود که قول آن را داده بودیم. قرار بود در استان‌ها این رشته می‌تواند رشد کند اما امکانات ندارد ستاره دار کردم که انجام نشد. به این دلیل که محتاج به سفر بود در دوره کرونا انجام نشد. ژیمناستیک امروز مطرح است و همه دنبال آن هستم. 

وی افزود: من دو سال نبودم و متاسف هستم که برخی برنامه‌ها انجام نشد و برخی تیم‌ها به هم خوردند. در برنامه دراز مدت ما کمی عقب تر رفتیم اما باید جبران کنیم. سالن‌هایی را با سند مالکیت بسازیم که مشکلی ایجاد نشود. نگارش شده و مقدمات آن در حال انجام است. اسپانسرها تمایل بیشتری دارند و به تبع آن هیات‌ها هم شرایط بهتری خواهند داشت. توجه شما را به این موضوع جلب می‌کنم در پاییز ۹۵، قول ۹۵ کسب قطعی سهمیه را داده بودم که انجام شد. همه اینها که گفتم خوب است اما اگر پول نباشد، کاری نمی‌توان کرد. یکی جیب من است اما فکر نمی‌کنم هیچ رئیسی عرق جبین خود را خرج کند. اسپانسر جدید داریم. در دوره حضور من کمک هایی که وزارت می‌دادند یک میلیارد بود که به ۵.۵ رسید و اکنون به ۱۰.۵ رسیده که متاسفانه من نبودم که از آن به خوبی استفاده شود. اکنون ۲۰ میلیارد بیشتر از مجلس گرفته ایم. بودجه کمیته هم افزایش پیدا کرد.

اینچه درگاهی در ادامه با اعتراض به اینکه وقت زیادی از او گرفته شده و وقت بیشتری باید به او داده شود گفت: برنامه من نصفه ماند اما بعدا می‌توانم برایتان توضیح دهم. 

حقدادی رفت

عابد حق‌‌دادی، رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک پس از ارائه اظهاراتی خطاب به مجمع، از حضور در انتخابات انصراف داد و در جمع نماند. 

انصراف نوظهوری

حبیب نوظهوری هم از شرکت در انتخابات برای ریاست فدراسیون، انصراف داد.

استعلام اسبقیان از نماینده جهانی؛ حقدادی رفت اما در انتخابات ماند! 

حق‌دادی بدون اعلام کلمه انصراف، مجمع را ترک گفت. حبیب نوظهوری هم در انتخابات شرکت نکرد و انصراف داد تا زهرا اینچه‌درگاهی، تنها کاندیدای ریاست فدراسیون ژیمناستیک باشد. همین مسئله باعث شد تا اسبقیان از نماینده FIG، استعلام انصراف او را بگیرد.

پس از مشورت، تصمیم نماینده FIG بر این شد که انصراف تلقی شدن ترک مجمع از سوی عابد حق‌دادی، در مجمع به رای گذاشته شود که این ترک مجمع، به معنای انصراف تلقی شود یا نام وی همچنان در انتخابات وجود داشته باشد که اعضای مجمع رای به ادامه حضور نام وی در انتخابات دادند.

درگاهی رییس ماند

اینچه‌درگاهی که رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک بود، پس از قریب به ۲ سال کشمکش حقوقی که برای این رشته به‌وجود آمده بود، بالاخره در مجمع امروز در پی انصراف ۲ رقیب خود (عابد حق‌دادی و حبیب نوظهوری) با کسب ۶۰ رای از مجموع ۶۶ رای ماخوذه برای ۴ سال به سکان ریاست ژیمناستیک ایران برگشت. ۶ رای باطله نیز در صندوق اخذ آرا وجود داشت.

تفویض انتخابات اعضای هیات رئیسه به رئیس

اعضای هیات‌رئیسه و بازرس فدراسیون ژیمناستیک در پی تفویض‌اختیار اعضای مجمع به زهرا اینچه‌درگاهی طی ماه‌های آتی توسط رئیس فدراسیون انتخاب می‌شوند.

اینچه درگاهی: دوباره کار، دوباره موفقیت، دوباره ژیمناستیک

زهرا اینچه درگاهی در پایان رأی گیری مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک اظهار داشت: از اعتماد و رأی قاطع شما تشکر می‌کنم. از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به خاطر اینکه آرامش را به خانواده ژیمناستیک برگرداندند تشکر می‌کنم.

وی در ادامه خطاب به اعضای مجمع گفت: من صحبت‌هایم را خلاصه می‌کنم؛ دوباره کار، دوباره موفقیت، دوباره ژیمناستیک.

فرانسیس: مسیر اصلاح اساسنامه را دنبال می کنیم

فرانسیس نماینده فدراسیون جهانی گفت: ابتدا باید به اینچه درگاهی تبریک بگویم که بار بسیار سنگینی را بر عهده گرفته و باید از او به عنوان بانوی قدرتمندی یاد کنیم. مدارک و اسنادی که اینچه ارایه کرد با چشم اندازی که داشتیم، بررسی کردیم. اعتقاد راسخ دارم که این مجمع پایان تنش هایی است که در گذشته داشتید و باید به صورت اجرایی به هم کمک کنیم و باید اساسنامه شما اصلاح به روز و شفاف تر شود و موضوع حاکمیتی در ان مشخص شود. همانطور که با کمیته ملی المپیک و فدراسیون همکاری داشتیم این مسیر اصلاح اساسنامه را دنبال می کنیم و باید با موضوعات حاکمیتی تطابق باشد و این روند ادامه یابد. از همه سپاسگزارم.

مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک با حضور 2 نماینده جهانی و ریاست اسبقیان برگزار شد.