پروژه‌های درمانی البرز از کما درآمدند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام صیادی در گفتگو با خبرنگار گروه دانش پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۵۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی – درمانی – آموزشی به البرز اضافه شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه ۲۶ هزار متر مربع در حوزه درمانی به استان اضافه شده است، افزود: بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در فردیس مصداق آن است.


وی از راه‌اندازی کلینیک ویژه خیرساز بیمارستان امام حسین (ع) کرج و مرکز MRA بیمارستان هشتگرد خبر داد و اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ متر به فضای بهداشتی اضافه شد.


صیادی با اشاره به ساخت بزرگترین و مجهزترین دانشکده پزشکی خیرساز کشور با اعتبار یک هزار میلیارد تومان، تصریح کرد: ابتدای دولت سیزدهم پیشرفت آن ۳۵ درصد بود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز به تحصیل پنج هزار دانشجو در دانشکده مذکور اشاره کرد و گفت: ۵۰ هزار متر مربع در حوزه آموزش، بهداشت و درمان به استان اضافه شد.


وی افزود: ضریب اشغال تخت بیمارستانی البرز در سال ۱۴۰۲ قریب به ۷۵ درصد بود و خوشبختانه بالاترین ضریب اشغال تخت را در کشور به خود اختصاص داده‌ایم.


صیادی تأکید کرد: بیمارستان کمالشهر سال ۱۳۹۵ کلنگ زنی شده بود و تا زمان بازدید آیت الله رئیسی در سال ۱۴۰۱، پیشرفت فیزیکی پروژه تنها ۵ درصد بود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: از فروردین ۱۴۰۱ تا کنون پیشرفت پروژه مذکور به ۷۰ درصد رسیده است و مقدمات فراخوان برای جذب نیرو‌های آن را فراهم کرده‌ایم.


وی با اشاره به اینکه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کمالشهر تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: قانون سفر‌های استانی دولت اختصاص اعتبار به پروژه‌های بالای ۵۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افزایش ۵۰ هزار متر مربع فضای آموزشی، درمانی و بهداشت ثمره ورود دولت سیزدهم به پرونده پروژه‌های عمرانی بود.