سقط غیرقانونی و حسرت والدی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ساناز آقایی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک» گفت: آمار سقط غیرقانونی جنین در کشور نگران‌کننده است و باید با جهاد تبیین و روشنگری جلوی این آمار گرفته شود.

متخصص زنان و زایمان ادامه داد: اگر بتوانیم جلوی سقط غیرقانونی جنین را بگیریم، قطعاً می‌توانیم جمعیت جوان کشور را افزایش دهیم.

وی افزود: فرزندی که متولد می‌شود، روزی‌اش را خداوند تضمین کرده اما باز ما هر روز با مراجعه‌کنندگانی به مطب مواجه هستیم که معیشت را بهانه کرده و درصدد سقط فرزند خود هستند.

آقایی تصریح کرد: آمار‌های سقط غیرقانونی جنین در کشور افزایش یافته است، جنین یک موجود زنده بوده و گاهی زوجین با یک تصمیم تا آخر عمر در حسرت پدر و مادرشدن می‌مانند.

این متخصص با بیان اینکه رعایت اخلاق حرفه‌ای در هر شغلی لازم و حیاتی بوده اما در حوزه مامایی یک اصل ضروری است، گفت: متخصصان زنان و زایمان باید زوجین را متوجه تصمیم اشتباهشان ناشی از سقط کنند و بدون نامه از مراجع قضائی دست به سقط نزنند.

وی ادامه داد: زنگ خطر پیری جمعیت در پنج استان به سطح هشدار رسیده و البرز نیز در شمار این آمار قرار دارد و باید با روشنگری و جهاد تبیین جلوی آمار بالای سقط را بگیریم.

آقایی افزود: امروز آمار زایمان اتباع در البرز پیشی گرفته و بیشترین آمار تولد به این جامعه تعلق دارد.

این کارشناس با اشاره به اینکه تبلیغات رسانه‌ای دشمن نیز یکی از دلایل سقط جنین است، تأکید کرد: دشمن تمام ظرفیت خود را به صحنه آورده تا فرزند را مانعی برای پیشرفت معرفی کند، در صورتی که با مدیریت زمان فرزند همدم و همراه خوبی برای زوجین است.

این متخصص در پایان اظهار داشت: تصور جامعه سالمند نیز خطرناک و ترسناک است و هیچ‌ امیدی به صندوق‌های بازنشستگی نیست، زوجین فرصت‌های طلایی فرزندآوری را از دست ندهند و فریب دروغ‌های رسانه‌ای دشمن را نخورند.

متخصص زنان و زایمان گفت: جنین یک موجود زنده است و گاهی زوجین با یک سقط غیرقانونی تا آخر عمر در حسرت پدر و مادرشدن می‌مانند.