سیاست‌خارجی ایران باثبات است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم جلالی سه‌شنبه در گفت‌وگوی زنده با ولادیمیر سولوویف مجری رادیو و تلویزیون در روسیه افزود: بر اساس قانون اساسی ایران، سیاست خارجی کشور زیر نظر مقام معظم رهبری و ولی فقیه اداره می‌شود و وزارت امور خارجه و دولت در اصل کارگزاران سیاست خارجی هستند.

تحقیقات درباره سانحه هوایی تکمیل خواهد شد
سفیر ایران در مسکو در پاسخ به پرسش دیگری نیز گفت:‌ تحقیقات درباره سانحه هوایی که منجر به شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان آنها شد، ادامه دارد و این تحقیقات به منظور دستیابی به نتیجه مورد نظر،‌ تکمیل خواهد شد.
جلالی گفت: بدون شک، بررسی ابعاد این حادثه از سوی مراجع تخصصی ذیربط انجام می‌شود و نتایج تحقیقات طبعا به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی در عین حال گفت: بنا بر شواهد اولیه،‌ سانحه هوایی به علت بدی آب و هوا رخ داده است، درعین حال، باید صبور باشیم تا این موضوع از سوی مراجع تخصصی بررسی و نتیجه کار از سوی آنها اعلام شود.
در ادامه این گفت و گوی زنده،‌از جلالی سوال شد که آیا مقامات اوکراینی بابت واقعه تلخ سانحه هوایی به ایران تسلیت گفته‌اند، گفت: من چیزی در این باره نشنیده‌ام.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در پاسخ به پرسشی درباره دیپلماسی کشورمان پس از سانحه هوایی گفت:‌ سیاست خارجی ایران با ثبات است و می‌توانم بگویم که در آینده، هیچ تغییر عمده‌ای در رویکردها وجود نخواهد داشت.