پارادوومیدانی قهرمانی جهان| پرتاب طلایی یاسین/ خسروی باز هم طلا گرفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در هشتمین روز از رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در کوبه ژاپن، یاسین خسروی در ماده پرتاب وزنه مدال طلا را کسب کرد تا چهارمین طلای ایران در این رقابتها ثبت شود.

در جریان رقابت پرتاب وزنه کلاس F57، خسروی با 10 حریف از کشورهای هند (2 نفر)، برزیل، فنلاند، لیتوانی، ازبکستان، فرانسه، لیتوانی، عربستان و تایلند به رقابت پرداخت. او هر 6 پرتاب خود را به طور صحیح انجام داد و با رکورد 15.83 متر به مدال طلا دست یافت و به مقام قهرمانی رسید.

خسروی سال گذشته در مسابقات جهانی فرانسه و همچنین بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، 2 مدال طلا به ارمغان آورده بود.

او چهارمین طلایی ایران در این دوره از مسابقات نیز لقب گرفت. تیم کشورمان موفق به کسب 4 طلا، 4 نقره و 5 برنز شده است. کاروان ایران تاکنون موفق به کسب 4 طلا توسط یاسین خسروی، سعید افروز، هاجر صفرزاده و امیرحسین علیپور، 4 نقره توسط علی اصغر جوانمردی، مهدی اولاد، علی پیروج و هاشمیه متقیان و 5 برنز توسط علیرضا مختاری، سامان پاکباز، سجاد نیک‌پرست، الهام صالحی و مهدی اولاد شده است و در رده یازدهم جدول توزیع مدال‌ها قرار دارد.

یازدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان پارادوومیدانی با حضور ۱۰۷۳ ورزشکار از ۱۰۴ کشور جهان در حال برگزاری است و طی این رویداد ۱۷۱ سری مدال توزیع می‌شود. نفرات اول و دوم هر ماده نیز موفق به کسب جواز حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ خواهند شد.

یاسین خسروی چهارمین طلای ایران در رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان را کسب کرد.