گمانه زنی رسانه ای از ثبت نام اصلاح طلبان نجیب برای انتخابات/شانس کم مشارکت جوها در اقبال مردمی!

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وقوع صانحه سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور و همراهانش در استان آذربایجان شرقی، مردم و مسئولان کشور را بهت زده کرد.

شهادت رئیس قوه مجریه در حالی رخ داد که هنوز تا برگزاری دور جدید انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال زمان باقی بود با این حال، رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی که در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان صادر کردند، ضمن تحویل مسئولیت دولت به معاون اول رئیس جمهور، دولت را موظف کردند تا ظرف مدت 50 روز مطابق قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرده و دولت را منتقل کند.

این میان رسانه های اصلاح طلب به انتشار لیست کاندیداهای احتمالی در هر دو جناح مشغول هستند؛ این در حالی است که هنوز اظهارنظری درباره جریان رادیکال اصلاح طلب درباره انتخابات پیش رو مطرح نیست.

گرم کردن اصلاح طلبانی که در انتخابات مجلس رای نداشتند برای ریاست جمهوری!

گمانه زنی رسانه های اصلاح طلب برای ورود چهره های سیاسی به رقابت های انتخاباتی حاکی از آن است که صف طولانی از این طیف اصلاحاتی خود را برای انتخابات آمده می کنند.

برخی چهره ها طی روزهای اخبر رسما اعلام کاندیداتوری کردند. مسعود پزشکیان که در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم رد صلاحیت شده بود گفته است در شرایط حساس کنونی کشور قصد ورود به عرصه انتخابات را دارد تا مشارکت حداکثری در انتخابات محقق شود!

این اظهارات او در حالی مطرح است که وی در جریان انتخابات مجلس دوازدهم نتوانست از زادگاهش یعنی آذربایجان شرقی در مرحله اول به مجلس راه پیدا کند و برای تعیین تکلیف به مرحله دوم انتخابات رفت.

پیش بینی می شود طی روزهای آینده چهره های بیشتری از این طیف برای ورود به انتخابات اعلام آمادگی کنند چهره هایی که حتی در انتخابات مجلس نتوانستند اعتماد مردم حوزه انتخابیه خود را جلب کرده و به خانه ملت راه پیدا کنند.

به نظر می رسد اصلاح طلبان نجیب و اصلاح طلبان مشارکت جو انتخاباتی که مسیر خود را از رادیکال های این جریان جدا کردند شانسی در اقبال مردمی نداشته باشند.

طیف رادیکال این جریان نیز تا این لحظه درخصوص تحریم انتخابات ریاست جمهوری موضعی را اتخاذ نکرده است. با این حال پیش بینی می شود اصلاح طلبان تندرو همچنان بر مدار تحریم حرکت کرده و نجیب های این جریان با وجود اقبال کم در بین مردم، تصمیم به مشارکت در انتخابات داشته باشند که این مسئله بر تداوم انشقاق در اردوگاه اصلاحات منجرخواهد شد.

اصلاح طلبان نجیب و اصلاح طلبان مشارکت جو انتخاباتی که مسیر خود را از رادیکال های این جریان جدا کردند، شانسی در اقبال مردمی نخواهند داشت.