کرمان پایلوت اولین پردیس توسعه کارآفرینی در کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا فروغی نعمت‌اللهی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» در رابطه با فرصت توانمند‌سازی و کارآفرینی در کرمان گفت:  اولین پردیس توانمندسازی و توسعه کارآفرینی کشور به برکت خون پاک شهید سلیمانی در کرمان پایلوت شده است.

 

وی ادامه داد: این مجموعه در فضایی بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ متر قبل از هتل پارس و در فضای سابق دانشگاه علمی کاردبردی بهزیستی ایجاد شده است.

 

فروغی نعمت‌اللهی بیان کرد: در این مجموعه اولین دهکده مهارتی استان کرمان ایجاد شده تا دانش‌آموزان، کودکان، سالمندان به همراه نوه‌هایشان حضور پیدا کرده و استعدادیابی شوند.

 

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: کودکان و نوجوانان با حضور در این مرکز، استعدادیابی می‌شوند و بیش از ۱۰۰ ویژگی آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته می‌شود تا بتوان آینده بهتری را برایشان ترسیم کرد.

 

وی عنوان کرد: اگر مردم فهیم کرمان متوجه این جریان شوند و از طرفی مسئولان نیز کمر همت را برای این کار ارزشمند و ارزش‌آفرین ببندند شاهد آینده‌ای با سرمایه انسانی خواهیم بود.

 

فروغی نعمت‌اللهی به مفهوم سرمایه انسانی اشاره کرد و توضیح داد: سرمایه انسانی می‌تواند پیش‌برنده و پیش‌رونده باشد برای استان خلق جریان کند، موجب کاهش طلاق شود و فرصت کارآفرینی در استان کرمان را افزایش دهد.

 

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور توضیح داد: سرمایه انسانی چون با پایه‌های مهارتی و بر مبنای استعدادیابی توانسته تا خودش را پیدا کند می‌تواند مسیر بهتری را برای آینده‌ای که لیاقتش را دارد ترسیم کند، بر این باور هستم که لیاقت همشهریانم بیش از سقف آرزوهایشان است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اولین پردیس توانمندسازی و توسعه کارآفرینی کشور به برکت خون پاک شهید سلیمانی در کرمان پایلوت شده است.