استفاده از سامانه‌ها، نرم‌افزارها و فناوری‌های نوین دیجیتال در ایجاد شبکه‌های مردمی در فضای بازاریابی، ضروری است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج مستضعفین به ریاست سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس این سازمان و با حضور اعضای قرارگاه برگزار شد.

در‌ جریان این جلسه، طرح‌های مردم‌پایه اقتصادی بسیج اصناف و همچنین طرح کمک به تولید گوشت قرمز بسیج جامعه کشاورزی، مورد بررسی و مداقه قرار گرفت؛ این طرح‌ها ذیل طرح ملی جهش تولید با مشارکت مردم قرار دارند؛ طرح ملی جهش تولید با مشارکت مردم، پس از نهایی شدن و تعیین نقش‌آفرینی همه رده‌ها، اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سردار «سلیمانی» طی سخنانی در این جلسه، ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، شهید رئیسی را شخصیتی مردمی و خدمتگزار دانست و گفت: در زمان آغاز دولت شهید رئیسی، شاهد بودیم که این شهید عزیز با نحوه تعامل خود با کشورهای جهان و همچنین استفاده‌ از ظرفیت‌های داخل کشور،  تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. 

وی افزود: در دولت شهید رئیسی در حوزه‌های مختلف اقتصادی اعم از میزان تولید، بالا رفتن میزان صادرات و افزایش ارزش ریالی کشور در حوزه صادرات، شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای بودیم که بدون شک این دستاوردها به سبب روحیه جهادی و تلاش‌های مجاهدانه و ایثارگرانه شهید رئیسی و اعضای دولت سیزدهم به دست‌ آمده‌اند‌؛ به فضل الهی این مسیر با همین روحیه قابل طی کردن است و آینده کشور در این زمینه‌ها روشن خواهد بود. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه، یکی از راه‌های افزایش میزان اشتغالزایی، تثبیت ارزش پول ملی و جهش تولید در کشور را کمک به جهش صادرات با نقش‌آفرینی مردم دانست و گفت: باید در زمینه گسترش کمی و کیفی صادرات مردم‌پایه برای همه صنوف، اقدامات لازم را انجام دهیم. 

سردار سلیمانی، یکی از رسالت‌های بسیج اصناف را معرفی ظرفیت‌های بازاررسانی و فروش محصولات کارگاه‌های مردمی و تحقق اقتصاد مردم‌پایه دانست و عنوان کرد: باید در این راستا ضمن توانمندسازی شبکه بسیج اصناف، مردم عزیز کشورمان را نیز آگاه کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ضرورت دارد زنجیره ارزش اقتصادی کشور به ویژه در حوزه بازاریابی و فروش را برای نقش‌آفرینی مردم فعال کنیم

سردار سلیمانی با بیان اینکه در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی منطقه‌ای، محلی، شهرستانی و استانی، باید در اولویت طرح‌های بسیج در حوزه اقتصاد باشند، گفت: بسیاری از نقاط قطب تولید و پایتخت‌های تولیدی محصولات خاص در کشور ما وجود دارند که دارای پتانسیل بسیار خوبی برای جهش صادراتی کشور هستند.

وی ادامه داد: از جمله نکات مهم دیگری که باید به آن توجه شود استفاده از سامانه‌ها، نرم‌افزارها و فناوری‌های نوین دیجیتال در ایجاد شبکه‌های مردمی در فضای بازاریابی است. 

سردار سلیمانی گفت: همچنین اجرای کلیه توافقات و تفاهم‌نامه‌هایی که در راستای همکاری و هم‌افزایی بسیج با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور برای تحقق اقتصاد مردم‌پایه منعقد شده‌اند، باید در اولویت اقدامات اقشار بسیج باشد. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی، اقتصاد و تجارت در شبکه بسیج برای میدان‌داری مردمی و به‌منظور تحقق اقتصاد مردم‌پایه، امری ضروری است و مجموعه‌های مختلف بسیج باید این نکات را مدنظر داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید در زمینه گسترش کمی و کیفی صادرات مردم‌پایه برای همه صنوف، اقدامات لازم را انجام دهیم.