کوهنورد پرچم به اهتزاز درآمده ایران و امام رضا در اورست را تقدیم موزه ملی ورزش کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ صبح امروز امیر محمد دانایی شاندیز کوهنورد جوان کشورمان که سال قبل موفق به صعود به قله اورست گردیده بود، پرچم کشور عزیزمان ایران و پرچم امام رضا علیه السلام را که در قله اورست به اهتزاز در آورد  را در حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک تقدیم موزه ملی ورزش کرد.

مناف هاشمی ضمن قدردانی از موفقیت های کوهنورد افتخارآفرین کشورمان برای وی در دیگر برنامه های پیش رو آرزوی موفقیت کرد و در ادامه امیرمحمد دانایی کوهنورد کشورمان ضمن قدردانی از رئیس کمیته ملی المپیک، خواستار توجه بیشتر مسئولین به ورزش کوهنوردی شد.

کوهنورد جوان و 24 ساله کشورمان در این باره گفت: پس از 75 روز تلاش شدید و مداوم موفق شدم سال گذشته یعنی اردیبهشت ماه سال  1402 قله اورست را فتح کنم و با صعود به این قله، ضمن به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس ایران عزیز، پرچم حضرت امام رضا علیه السلام را نیز در کنار پرچم ایران برافراشتم.

وی ادامه داد: امروز هم با حضور در کمیته ملی المپیک هر دو پرچم به اهتزاز در آمده  ایران و امام رضا علیه السلام در اورست را به موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک  اهدا کردم.

کوهنورد افتخار آفرین پرچم به اهتزاز درآمده ایران و امام رضا(ع) در اورست را تقدیم موزه ملی ورزش کرد.