انتخابات با شاخص‌های شهید خدمت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از بلاغ، طبق قانون اساسی و ابلاغ مقام معظم رهبری و همت مدیر دولت، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا براساس زمانبندی انجام شده، برگزار خواهد شد و مردم کشورمان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور بزودی به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت و فردی را بر مبنای معیارهای موجود در رئیس‌جمهور شهیدشان انتخاب خواهند کرد تا راه و سبک مدیریتی شهید خدمت تداوم بیابد. راهی را که باید آن را راه شکوه و مجد ملت ایران و سربلندی کشور و رساندن ایران عزیز به قله‌های رشد و تعالی یاد کرد.

تعرفه‌الاشیاء باشباهها
حکماء می‌گویند که یک شیء را یا با ضدش می‌توان شناخت، همانند: نور را با ظلمت، خوبی را با بدی؛ اما راه دیگر شناخت یک پدیده مقایسه آن با مشابه‌اش است. برای شناخت نامزدهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری، قطعاً مردم هر گزینه را با شهید خدمت مقایسه می‌کنند و درصدد بدست آوردن مشابهت آن گزینه با شهید رئیسی خواهند بود.

مردم‌مان در حافظه خود دارند روزهایی را که شهید رئیسی کشور را تحویل گرفت، بسیاری از صاحب‌نظران داخلی و خارجی با زبان آمار معتقد بودند کشور را دولت قبلی به آستانه ورشکستگی کشاند و امیدی جز جلب نظر غرب و از دست دادن ارزش‌ها و شعارهای انقلاب وجود ندارد و عملاً کشور را به جایی رسانده بودند که مردم بناچار یا باید سختی‌های بیشتری را تحمل می‌کردند و یا انعطاف کامل در قبال دشمنان خود نشان می‌دادند و برمی‌گشتند به قبل از انقلاب.

شرائط مالی کشور آنچنان خراب شده بود که برای پرداخت حقوق کارمندان دولت پولی در اختیار نداشت و آنقدر سطح نقدینگی را دولت بالا برده بود که پول کشور ارزش نداشت و قدرت خرید مردم به حداقل ممکن کاهش یافته بود. بدهی داخلی و خارجی دولت بطرز باور نکردنی بالا رفته بود و دولت نیز با خزانه خالی و بدهی‌های بالا، بطور غیررسمی اعلام ورشکستگی خود را بگونه‌ای مدیریت کرده بود که دولت بعدی در همان ماه اول چاره‌ای جز اعلام رسمی ورشکستگی را نداشته باشد.

شهید آیت‌الله رئیسی با توکل به خدا و اعتماد به مردم و توانمندی‌های داخلی، رشته کار را بدست گرفت و با تلاش‌های شبانه روزی توانست اعتماد مردم را به خود جلب کند و شد آنچه را که عموم مردم شاهد آن هستند. بیش از ۸ هزار و ۵۶ کارخانه و واحدهای تولیدی تعطیل‌شده به خط تولید باز گشت و با افزایش سطح اشتغال، رکورد کاهش بیکاری برای اولین بار در کشور به پائین‌ترین سطح رسید. روند رشد در تمام عرصه‌ها بویژه حوزه اقتصاد و شأن و کرامت انسانی، توانست امیدهای از دست رفته را به ملت ایران باز گرداند.

برای پی بردن به موفقیت‌های رئیس‌جمهور شهید باید به ملاک‌ها و معیارهای او به خصوص در انتخابات پیش‌رو توجه جدی کرد تا حلاوت دوران آن مرد سخت‌کوش همچنان ادامه بیابد، که اگر چنین نشود آنهایی که طی سه سال گذشته، در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها و روزنامه‌های وابسته به حزب و گروه خود، بینش و منش شهید رئیسی را به باد انتقاد و سخره می‌گرفتند، هرکدام‌شان هم ادعا می‌کنند ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی هستند! و برای مردم نامزد انتخابات معرفی می‌نمایند.

شاخص‌های بنیادین
اینکه رئیس جمهور شهید را مردم می‌ستایند، بواسطه خصوصیاتی در او بوده که از این خصوصیات به عنوان شاخص و معیار یاد می‌شود که هر فرد کاندیدا باید از این شاخص‌ها‌ برخوردار باشد تا بتواند امور کشور و مطالبات بحق مردم را بدور از حاشیه سازی به پیش ببرد و محقق کند. اولین شاخص، اعتقاد قلبی و عملی به امامین انقلاب و سرباز دانستن خود برای ولایت است. اگر فرد منتخب برای خود مکتبی غیر از آنچه که در چهارچوب مکتب امامین انقلاب است را مدعی باشد، و برای خود غرور و اجتهادی قائل شود، بدون شک در اداره کشور دچار تناقض و جدال‌های ملال آور خواهد شد و از اهداف انقلاب و مردم باز می‌ماند و مسیر انحراف را به سرعت خواهد پیمود همچنانکه تجربه چنین رئیس‌جمهوری را مردم‌مان دارند که چگونه با حمایت‌های رهبری و سپس مردم، دچار خود مطلق‌انگاری شد و خط بطلانی بر سه سال موفق دوره اول ریاست جمهوری خود کشید و چه حواشی خسارت‌باری برای کشور و اتحاد و انسجام مردم بوجود آورد و حال نیز، سرمایه‌ای برای دیگران به حساب می‌آید و امروز نیز پس از تجربه فوق‌العاده موفق شهید خدمت که کام ملت بزرگ ایران را شیرین کرد و تراز جدیدی برای جایگاه ریاست جمهوری خلق کرد، باز هم دشمنان خارجی و ناآگاهان و مغرضان داخلی نام آن رئیس‌جمهور مغضوب ملت را برای نامزدی انتخابات چهاردهم می‌آورند و طرفه آنکه او نیز شرط و شروط می‌گذارد.

سر دست گرفتن آرمان‌ها و شعارهای انقلاب
شجاعت در دفاع از ارزش‌های نخستین انقلاب، که از آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌باشند و شامل: عدالت‌خواهی و ظلم و فسادستیزی و حمایت تام و تمام از مستضعفین و محرومان و به سر دست گرفتن توأم با افتخار این شعارها، از ضرورت‌های این مقطع انقلاب است که بدون لکنت و با افتخار باید از آنها گفت و آنها را ترویج کرد و درس‌نامه حرکت و تلاش قرار داد.
تنها بیان این آرمان‌ها و دفاع کلامی از آنها کافی نیست و باید در عمل و در میانه میدان زمینه تحقق این شعارها را فراهم آورد. از آنجا که این آرمان‌ها مقدس‌اند، باید از تمام وجود برای تحقق آنها مایه گذارد و شبانه روز در آن مسیر کوشید و همه امکانات و توش و توان کشور و جهان را به میدان آورد و در اینجاست که جنگ بین فقر و غنی، عدالت و بی‌عدالتی، جگر شیر می‌خواهد و ردیس‌جمهور در تراز انقلاب باید از آن جرأت و جسارت برخوردار باشد.

انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از آنجا منحصربه‌فرد است که مردم در انتخابات پیش‌رو با شاخص‌های موجود در رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به پای صندوق‌ها خواهند آمد و سعی خواهند کرد تا فردی مشابه آن سید خستگی‌ناپذیر را انتخاب کنند.