تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به صنعاء و الحدیده

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه الجزیره به نقل از منابع خبری نزدیک به انصارالله یمن از حمله آمریکا و انگلیس به صنعاء پایتخت این کشور خبر داد.
المیادین نیز با تایید این حمله گزارش داده که جنگنده های آمریکایی و انگلیسی علاوه بر شمال و جنوب صنعاء، استان ساحلی الحدیده در دریای سرخ را نیز هدف قرار داده‌اند.
المیادین اضافه کرد، متجاوزان آمریکایی-انگلیسی ۳ حمله به منطقه النهدین در جنوب صنعا پایتخت و یک حمله به مجاورت فرودگاه بین‌المللی صنعا در شمال شهر انجام دادند.
 رسانه های یمنی با ارائه جزئیات بیشتر خبر دادند که آمریکا و انگلیس ۶ نقطه را در مجاورت فرودگاه صنعا و مناطق جنوبی پایتخت هدف قرار دادند.
 فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه موسوم به سنتکام در بیانیه ای درباره این حملات اعلام کرد که نیروهای ما در کنار نیروهای ارتش انگلیس امشب حملاتی را علیه ۱۳ هدف در یمن انجام دادند.
 حملات آمریکا و انگلیس به یمن ساعاتی پس از سخنرانی هفتگی عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله و تاکید وی بر ادامه حملات نیروهای مسلح یمن به کشتیهای مرتبط با این کشور با اسرائیل صورت گرفته است.
 سید عبدالملک الحوثی شامگاه جمعه در ارتباط با عملیات‌های نیروهای مسلح یمن  گفت که در این هفته ۱۲ عملیات در دریای سرخ، دریای مکران و اقیانوس هند و همچنین دریای مدیترانه صورت گرفت.
 
 او همچنین از افزایش سطح کمی و کیفی عملیات‌ها در چارچوب مرحله چهارم خبر داد تأکید کرد که هیچ عاملی نمی تواند بر موضع یمن در قبال حمایت از مردم غزه تأثیر بگذارد.
 
 الحوثی اضافه کرد که تعداد عملیات‌های نیروهای یمنی کاهش نیافته است، بلکه حرکت کشت‌های آمریکایی و انگلیسی کاهش یافته و کشتی‌های اسرائیلی نیز تقریبا به طور کامل از حرکت ایستاده‌اند.
 
 رهبر انصارالله یمن در ادامه خبر داد که از ابتدای آغاز عملیات‌ها تاکنون ۱۲۹ کشتی مورد هدف قرار گرفته است و علی‌رغم تلاش بسیار زیاد دشمن برای ره‌گیری موشک‌ها و پهپادهای یمن، اما آن‌ها به هدف خود اصابت می‌کنند.

 

منابع خبری از حمله هوایی ایالات متحده آمریکا و انگلیس به اهدافی در پایتخت یمن و همچنین استان الحدیده در سواحل دریای سرخ خبر داده‌اند.