همه آثار نویسندگان ایثار و مقاومت بدون داوری و کارشناسی تجلیل می‌شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی دانا، اصغر رضوانی، مدیر روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، درباره نحوه حمایت این باغ موزه از ناشران و نویسندگان ادبیات ایثار و مقاومت، بیان داشت: باغ موزه دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس تلاش دارد تا از ناشران دولتی و خصوصی که در حوزه ایثار و مقاومت به چاپ آثار بیشتری پرداخته‌اند، تجلیل کند.

,

وی اضافه کرد: در این راستا همه آثار ناشران دولتی و خصوصی که طی فاصله زمانی اول خرداد تا 20 شهریور سال جاری به چاپ رسیده باشند، تجلیل خواهند شد یعنی آثار چاپ شده همه ناشران طی این فاصله زمانی شمارش و سپس از یک ناشر خصوصی و یک ناشر دولتی که بیشترین کتب چاپ شده در این حوزه دارند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

,

رضوانی ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس همه آثاری که چاپ اول سال 92 از تاریخ اول خرداد تا 20 شهریور باشد را مورد تقدیر قرار می‌دهد بدون آنکه آنها را ارزیابی و یا مورد بررسی قرار دهد یعنی هیچ داوری برای این آثار صورت نمی‌گیرد.

,

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این باغ موزه با عدم ارزیابی و مراحل داوری کتب با موضوع ایثار و مقاومت باعث ترویج و افزایش آثار سطحی‌نگر در این حوزه نمی‌شود، بیان کرد: اینگونه نیست چراکه ما تلاش داریم تا به جریان‌سازی فرهنگی ایثار و مقاومت در سطح جامعه بپردازیم.

,

وی اضافه کرد: همه آثار ایثار و مقاومت در قالب‌هایی نظیر خاطرات، زندگینامه و دل‌نوشته با هر چند نفر مؤلف تجلیل خواهند شد یعنی اگر کتابی طی این فاصله زمانی منتشر شد و آن اثر دارای چندین مؤلف بود، همه آنها تجلیل می‌شوند.

,

رضوانی ادامه داد: نویسندگانی که به چاپ کتاب در حوزه‌هایی نظیر دفاع مقدس، مقاومت و ایثار و شهادت می‌پردازند، جزو کسانی هستند که در گذشته آثار متعدد دیگری را در این حوزه به چاپ رسانده‌اند، به همین منظور تقدیر از همه آثار باعث افزایش آثار سطحی‌نگر نخواهد شد.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/خ

]
مدیر روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس گفت: همه آثار نویسندگان حوزه «ایثار و مقاومت» بدون اینکه مورد داوری و یا کارشناسی قرار گیرند و متعلق به فاصله زمانی اول خرداد تا ۲۰ شهریور سال جاری باشند، تجلیل خواهند شد.