باقری: روابط ایران و لبنان ریشه در تاریخ دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در لبنان حضور دارد، در یک کنفرانس خبری در محل سفارت ایران در بیروت، سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

باقری در ابتدای این نشست با تشکر از سفر وزیر خارجه و رئیس پارلمان لبنان به تهران برای ادای احترام به شهدای خدمت، گفت: تعامل و همکاری ایران و لبنان ریشه در تاریخ دارد. ما همواره در رایزنی و مشورت با دوستان لبنانی هستیم اما این بار به طور خاص برای سپاسگزاری از دولت، مردم و شخصیت‌های عالی‌مقام لبنانی به لبنان آمدم تا حضوراً از دولت، ملت و شخصیت‌های لبنان به خاطر همدلی و همراهی با مردم و دولت ایران در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید جمهوری اسلامی ایران تشکر و سپاسگزاری کنم.

علی باقری در پاسخ به سوالی گفت: مناسبات ایران و عربستان در مسیر درست خود قراردارد . از زمانی که روابط دو کشور به صورت رسمی احیا شد تاکنون اقدامات و تلاش های زیاد ، جدی و موثری  برای گسترش مناسبات در زمینه های مختلف  انجام شده است.

وی افزود : ایران و عربستان اراده جدی دارند که با تعامل و همکاری با یکدیگر  در کنار دیگر  کشورهای منطقه ، منطقه ای همراه با آرامش ایجاد کنند .

باقری  با اشاره به رایزنی های اخیرش با وزیر خارجه عربستان گفت : در این رایزنی ها در مورد آخرین تحولات فلسطین و جنابت های اخیر رژیم صهیونسیتی در غزه و رفح  گفت وگو داشتیم  و دو طرف تاکید داشتیم  که باید اقدامات موثر، جدی و نتیجه بخش برای کمک به مردم فلسطین و توقف این جنایت ها  انجام شود

سرپرست وزارت خارجه ایران گفت: تعامل و همکاری ایران و لبنان ریشه در تاریخ دارد. ما همواره در رایزنی و مشورت با دوستان لبنانی هستیم اما این بار به طور خاص برای سپاسگزاری از دولت، مردم و شخصیت‌های عالی‌مقام لبنانی به لبنان آمدم.