عامل عزت اسلام در این قرن امام خمینی (ره) است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر کجباف در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز»؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانشان و سالروز رحلت حضرت امام خمینی و گرامیداشت واقعه ۱۵ خرداد گفت: امام خمینی با توکل به خدا و پشتوانه مردم در کشور نظامی را ایجاد کرد که به هیچ یک از کشورهای شرق و غرب وابستگی نداشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان افزود: امروز هم کشور به برکت رهبری امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری و جان‌فشانی شهدا و ایثارگران در اوج اقتدار قرار دارد.

*امام امت به تمام آزادی‌خواهان جهان درس استکبارستیزی داد

وی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب حضرت امام به‌عنوان یک مشعل پر فروغ امت اسلامی است که هرگز خاموش نمی‌شود و همیشه به‌عنوان چراغ هدایت انسان‌های آزادی‌خواه بوده و خواهد بود.

کجباف اظهار کرد: امام امت به تمام آزادی‌خواهان جهان درس استکبارستیزی، دین‌باوری، معنویت و اخلاق آموخت و اسلام را به مسلمان‌های آزاده جهان معرفی کرد.

وی تأکید کرد: آنچه که ما امروز در ایران اسلامی شاهد اقتدار و عظمت و قدرت در منطقه و جهان هستیم مدیون امام امت و رهبری و هدایت آن توسط مقام معظم رهبری است.

*مردم آزادی‌خواه جهان به‌واسطه انقلاب اسلامی دوست و دشمن خود را شناختند

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: در زمانی که جامعه و کشور ایران در دوران رژیم ستم‌شاهی به سر می‌برد و فضایی ایجاد شده بود که هیچ‌گونه اختیاری از خود نداشت و همه چیز در ید قدرت قدرت‌های شرق و غرب بود، حضرت امام با ایجاد انقلاب اسلامی هیبت ابرقدرت‌ها را هم شکست و در مقابل استکبار ایستادگی کرد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس است که همه مردم آزادی‌خواه جهان به‌واسطه انقلاب اسلامی دوست و دشمن خود را شناختند و مقابل استکبار جهانی به پا خواستند.

کجباف گفت: اگر ما می‌گوییم برای انقلاب بهترین الگو امام حسین (ع) است و در یک نصفه‌روز بهترین درس آزادگی را به جهانیان نشان داد و شهدا با جان خود در جامعه شهادت و جان‌فشانی را در برابر استکبار جهانی بیمه کردند؛ ما در جهان امروز از نقش و تأثیرگذاری امام نباید غافل باشیم.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً نقشی که نهضت امام خمینی به‌عنوان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایفا کرد و حتی امروز در عملیات طوفان الاقصی در فلسطین منجر به رسوایی جهانی رژیم صهیونسیتی منجر شده است گفت: اوج اسلام‌گرایی در غرب و جنبش دانشجویی فراگیر علیه اسرائیل در جهان، توفیقات روزافزون جبهه مقاومت حتی به اذعان غرب همه اینها جزو آورده‌های نهضت انقلاب اسلامی است که نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد.

*عامل عزت اسلام در این قرن امام خمینی است

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: اگر بخواهیم تأثیر نهضت و اندیشه امام خمینی را در جریان جاری منطقه و جهان مطرح کنیم می‌گوییم عامل عزت اسلام در این قرن امام خمینی است.

وی افزود: امام خمینی شخصیت بزرگ و وارسته‌ای در جهان است که در قرن بیستم با رفتار پیامبرگونه خود مکتب انقلابی را در سطح جامعه و به طور کامل در سطح جهان اسلام شکل داد که منجر به رسیدن ملت‌های اسلامی به استقلال واقعی و آزادی و رهایی از دست سلطه استکبار شد.

کجباف گفت: اگر امروز ما می‌بینیم نظام‌های سیاسی در کشورهای اسلامی منجر به اصلاح‌پذیری و تغییر آن‌ها می‌شوند و اگر و در عملیات طوفان الاقصی در فلسطین و حضور گسترده جوانان و دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم غزه و انزجار از نسل‌کشی رژیم صهیونسیتی در رفح و غزه در صف خیابان‌های نیویورک، لندن، پاریس و برلین را شاهد هستیم این تأثیر حرکت امام خمینی و رهبری است که فرهنگ ازخودگذشتگی و ایثار و مبارزه با ظلم را در باطن جوانان مسلمان ایجاد کرد.

* حضور انسجام‌پذیر برادران اهل‌تسنن و تشیع در کنار هم 

وی ادامه داد: اگر امروز شاهد حضور انسجام‌پذیر برادران اهل‌تسنن و تشیع در کنار هم در برابر جبهه کفر و صهیونیست هستیم به‌واسطه نقشی است که آن عزت و آبرومندی که در جهان شکل‌گرفته را بتوان مرهون امام خمینی دانست.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان گفت: ازاین‌جهت ما باتوجه‌به فضایی که در ایران اسلامی حاکم است و درس بزرگی که امام خمینی به ما داد، مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم را آموختیم.

وی تصریح کرد: امام در سال ۵۷ بذر فرهنگ، ایمان و غیرت اسلامی را در میان امت‌های اسلامی پرورش داد و امروز این بذر همانند نهالی است که جوانان امت اسلامی آن را در کارزارهای بزرگ منطقه‌ای از جنگ با داعش در عراق و سوریه تا عملیات طوفان الاقصی به نمایش گذاشتند و این تنها یکی از ایده‌ها و راهبردهای امام راحل در بین کشورهای اسلامی است.

*محور مقاومت برگرفته از اسلام ناب محمدی و تعالیم اهل‌بیت است.

وی آگاه‌سازی ملت‌های آزادی‌خواه در بین مردم جهان را درس بزرگی دانست که امام خمینی به دولت‌های اسلامی برای مبارزه با ظالم و حمایت مظلوم داده است و اظهار کرد: بنابراین امام خمینی اسلام ناب محمدی و تشیع علوی را در میان کشورهای جهان معرفی و گسترش داد و همین امر باعث شد روحیه انقلابی‌گری بین جوانان اسلامی شدت بگیرد و امروز محور مقاومت برگرفته از اسلام ناب محمدی و تعالیم اهل‌بیت است.

وی تأکید کرد: اقتداری که امروز وجود دارد بر اساس اندیشه امام خمینی باتوجه‌به اینکه با تحولات بی‌سابقه‌ای که امروز شاهد آن هستیم به نظر می‌رسد امام خمینی بر آن‌ها در طول دوران حیات خود تأکید داشته و مسئله فلسطین را مهم‌ترین مسئله جهان اسلام می‌دانسته است.

کجباف گفت: عزتی که ایران اسلامی با آن مواجه است به‌واسطه نقشی است که امام خمینی و نهضت وی بر آن‌ها تأکید داشته و امروزه ما ظهور و بروز یافته‌ها و تحقق اندیشه‌های امام را درجهان شاهد هستیم.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با سیاست‌ها و هدایت رهبری مقام معظم رهبری این روند که تا کنون مستدام نگه داشته شده برای تحقق وعده‌های کافی برای ظهور امام‌زمان ادامه پیدا کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به تاثیر نهضت و اندیشه امام خمینی(ره) در جریان جاری منطقه و جهان گفت عامل عزت اسلام در این قرن امام خمینی (ره) است.