قلعه‌نویی: نه به بازی رفت فکر می‌کنیم، نه به جام ملت‌ها/ خلیل‌زاده: به تغییر سرمربی هنگ‌کنگ کاری نداریم

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ امیر قلعه‌نویی و شجاع خلیل‌زاده، سرمربی و مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از آخرین تمرین ملی‌پوشان در نشست خبری بازی با هنگ‌کنگ حاضر شدند.

قلعه‌نویی: نه به بازی رفت فکر می‌کنیم، نه به جام ملت‌ها

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال در این نشست خبری اظهار داشت: اندرسون باعث تحول و پیشرفت فوتبال هنگ کنگ شد و تلاش‌های او قابل ستایش است. ما در آخرین مصافی که با این تیم داشتیم، با وجود فرصت‌های زیادی که ایجاد کردیم با یک گل این تیم را بردیم و بازی سختی را برابر این تیم پشت سر گذاشتیم. دیدار فردا سومین بازی است که در چند ماه گذشته برابر این تیم خواهیم داشت. فردا با تمام توان برابر هنگ‌کنگ بازی می‌کنیم و با وجود اینکه صعودمان قطعی شده اما دیدار بسیار مهمی برای ماست و به همین خاطر با تمام بازیکنان به اینجا سفر کرده‌ایم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که چرا بازی قبلی شما برابر هنگ کنگ دیدار سختی شد و آیا بازی فردا هم مشکل خواهد بود گفت: هر بازی شرایط خاص خود را دارد. در بازی فردا نه به دیدار رفت فکر می‌کنیم نه به دیدارمان در جام ملت‌ها. فردا روز و بازی جدیدی است و به دنبال کسب سه امتیاز هستیم. اگر در بازی آخرمان برابر هنگ کنگ از موقعیت‌هایمان استفاده می‌کردیم، شاید آن بازی تا آن حد سخت نمی‌شد. چیزی که مشخص است اینکه هنگ کنگ طی سال‌های اخیر پیشرفت زیادی با اندرسون کرده و یکی از مثال‌های پیشرفت فوتبال هنگ کنگ نتایج تیم المپیک است.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که تغییر سرمربی هنگ کنگ چقدر باعث تفاوت این تیم نسبت به رقابت‌های جام ملت‌ها خواهد شد، بیان داشت: هر بازی شرایط خاص خود را دارد ولی در آن بازی هنگ کنگ با تفکر خیلی خوب و با تاکتیکی منظم در دفاع و حمله ظاهر شد. بازی‌های هنگ کنگ را آنالیز کرده‌ایم. آنها در دوندگی و فشار از بالا و رو به جلو خیلی خوب کار می‌کنند و فردا هم چنین شرایطی خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید پس از یک فصل سخت برای بازیکنان و سفری طولانی از ایران به هنگ کنگ هدف‌تان از حضور بازیکنان اصلی در بازی فردا و دیدار برابر ازبکستان چیست، گفت: هر دیدار به ویژه بازی‌های ملی حساسیت خودش را دارد. وقتی در تیم ملی حضور دارید همه مردم دنبال پیروزی هستند بنابراین در این لباس خوب بازی کردن همیشه برای ما مهم است و حریف تفاوتی برای ما ندارد. ضمن اینکه این بازی در رده‌بندی و سید بندی هم خیلی مهم است و به همین خاطر ما برای این بازی از ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه استفاده خواهیم کرد.

خلیل‌زاده: به تغییر سرمربی هنگ‌کنگ کاری نداریم

شجاع خلیل‌زاده، مدافع تیم ملی فوتبال نیز در این نشست اظهار داشت: در فوتبال هر مربی سلیقه و فلسفه خودش را دارد اما چیزی که برای ما اهمیت دارد برنامه‌های سرمربی خودمان است. هنگ کنگ تیم خوبی است و آنها از خودشان کیفیت خوبی در جام ملتها نشان دادند اما ما در بازی فردا تلاش می‌کنیم طبق نظر سرمربی‌مان با کیفیتی خوب سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

او ادامه داد: هر مربی سلیقه خاص خودش را دارد و ما طبق نظر سرمربی خودمان تفاوتی نمی‌کند چه مربی. تیم خوبی است و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم با نظر سرمربی تیم سه امتیاز را کسب کنیم.

سرمربی و مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری پیش از بازی مقابل هنگ‌کنگ در انتخابی جام جهانی حاضر شدند.