فدراسیون بادبانی منحل شد، اما همچنان فعال است!/ فعالیت فدراسیون منحل شده با چراغ خاموش

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چند هفته پیش بود که وزارت ورزش و جوانان خبر از انحلال دو فدراسیون تازه تاسیس فدراسیون ورزشهای ساحلی – دریایی و فدراسیون بادبانی داد. دو فدراسیونی که به شکلی خلق الساعه در دوران وزارت حمید سجادی تاسیس شدند و بعد از چند ماه فعالیت با حکم کیومرث هاشمی پایان کار و انحلال آنها رسما اعلام شد.

در اقدامی عجیب و تامل‌برانگیز، علیرغم انحلال رسمی فدراسیون بادبانی در اردیبهشت ماه سال جاری و انتقال وظایف و فعالیت‌های آن به فدراسیون قایقرانی، اما همچنان شاهد فعالیت این فدراسیون و برخی هیئت‌های استانی با همان ساختار قبلی در کشور هستیم. این موضوع، سوالات و ابهامات متعددی را پیرامون این اتفاق و شائبه اعمال نفوذ در وزارت ورزش و جوانان به وجود آورده است.

برخی هیئت‌های استانی بادبانی در کشور همچنان فعال هستند، دوره های آموزشی، مسابقات و رویدادهای مختلف را برگزار می‌کنند و حتی برای تیم ملی، برنامه ریزی می‌کنند! این در حالی است که به طور رسمی، این فدراسیون منحل شده و هیچگونه وجاهت قانونی برای فعالیت ندارد.

ادامه فعالیت غیررسمی فدراسیون بادبانی تحت هر عنوان اما با همان ساختار و شاکله قبلی، علامت سوال بزرگی را در مورد ذینفعان و منتفعان این وضعیت به وجود می‌آورد. آیا کسانی در ساختار ورزش کشور وجود دارند که از این عدم تمکین به قانون و حضور در ساختار ورزش بادبانی به هر قیمتی منتفع می‌شوند؟ این تناقض در انحلال فدراسیون‌ها، زمانی عمیق‌تر می‌شود که آن را با وضعیت فدراسیون ساحلی – دریایی مقایسه می‌کنیم. فدراسیونی با هزاران ورزشکار، مربی در تمام کشور که در کمتر از یکسال فعالیت شاهد رشد و شکوفایی قابل توجهی بود و رویدادهای ملی بزرگی را برگزار نمود اما به طور ناگهانی آن نیز منحل و وظایف آن در کمتر از چند روز سریعاً و رسماً به فدراسیون انجمن‌های ورزشی واگذار شد.

جامعه ورزش های دریایی کشور حق دارند بدانند که چرا فدراسیون بادبانی با جامعه ورزشی کمتر از انگشتان یک دست علیرغم انحلال رسمی، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. وزارت ورزش و جوانان بایستی در اسرع وقت نسبت به شفاف‌سازی کامل ابهامات پیرامون این موضوع اقدام کند و به افکار عمومی پاسخ دهد که چه شخص یا اشخاصی مانع از اجرای تصمیم وزیر ورزش و جوانان شده است.

همچنین در صورت اثبات تخلف و اعمال نفوذ در این زمینه، انتظار می‌رود با عاملان آن برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد. نباید اجازه داد که تاریکی و تبعیض، بر ورزش کشور سایه افکند.

فدراسیون ساحلی - دریایی در روز روشن منحل و تعطیل شد، اما فدراسیون بادبانی با وجود انحلال در تاریکی در امان ماند!