رئیس‌جمهور باید تا بُن دندان انقلابی باشد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عباسی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک» گفت: پس از شروع نهضت امام (ره) و تشکیل انقلاب، سبک اداره جامعه با رفراندوم ۱۲ فروردین جمهوری اسلامی تعیین شد و ۹۸.۲ درصد آراء مردم به آن رأی مثبت دادند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: از ابتدای انقلاب تا امروز مردم با اختیار خود انتخاب کردند که سبک اداره جامعه ابتدا به صورت جمهوریت یا همان انتخابات باشد و سپس اسلامیت را که مبنای تمام اقدامات در جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه نظام این حق را به مردم داده تا در سرنوشت خود دخالت کرده و مسئولان را با رأی مستقیم خود انتخاب کنند، اظهار داشت: این یک دوراندیشی بود که امام خمینی (ره) داشت و مردم هم به این نظر رأی مثبت دادند، لذا باید از این فرصت ایجاد شده در نظام استفاده کرد.

مردم کسی را انتخاب کنند که در مسیر انقلاب باشد 

نماینده مردم فردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم باید با عقل جمعی مسئولانی را رأس کار بیاورند و به کاندیدا‌هایی رأی بدهند که در راستای اهداف نظام و انقلاب قدم بردارند، متأسفانه برخی مواقع افراد شعار‌هایی می‌دهند که تناسبی با مسیر نظام و انقلاب ندارد.

عضو مجمع نمایندگان البرز گفت: باید در انتخابات ریاست‌جمهوری به کسی رأی داد که مسیر انقلاب را به سمت تمدن نوین اسلامی پیش ببرد، آن شخص هم باید مشکلات و مسائل مردمی اعم از اقتصاد، معیشت و فرهنگ را لحاظ کند و از ظرفیت‌های داخلی برای پیشبرد امور بهره ببرد.

منتخب مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس دوازدهم شورای اسلامی ادامه داد: باید فردی را روی کار بیاوریم که علاوه بر دلبستگی به اسلام، قانون اساسی به ویژه اصل مترقی ولایت فقیه را تمام‌قد قبول داشته باشد و آن را فصل‌الخطاب بداند، باید وعده‌هایی به مردم بدهد که بر اساس ظرفیت قانون اساسی باشد.

رئیس‌جمهور نباید به دنبال فرافکنی و تغییر قانون اساسی باشد 


عباسی در ادامه تأکید کرد: متأسفانه طی سنوات گذشته افرادی با علم به قانون اساسی رئیس‌جمهور شدند اما به دنبال تغییر قانون اساسی و افزایش اختیارات خود بودند، به جای حل مشکلات مردم فرافکنی کرده و بن‌بست‌ها را ناشی از اختیارات حداقلی ریاست‌جمهوری می‌دانستند.


نائب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه اختیارات رئیس قوه مجریه به‌ اندازه‌ای هست که امور را پیش ببرد، گفت: هرگاه مشکلی وجود داشته باشد رهبر معظم انقلاب بن‌بست‌شکنی کرده و مسائل را پیش خواهد برد، اینگونه نیست که گره به کار نظام بیافتد.


وی افزود: کاندیدا‌ها باید نگاه به ظرفیت‌های داخلی نظام داشته و به بیرون از کشور نگاه وابستگی نداشته باشند، تعامل با جهان به معنای وادادگی و وابستگی نیست، برخی از کاندیدا‌ها و رؤسای جمهور قبلی به جای ظرفیت داخلی به خارج از کشور چشم دوخته بودند.

 

شهید رئیسی آرمان‌های انقلاب را سر دست گرفت


عباسی با اشاره به اینکه باید شخصی را انتخاب کرد که مسیر رئیس‌جمهور شهید یعنی همان مسیر انقلاب و نظام را در پیش بگیرد، ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب شهید رئیسی آرمان‌های انقلاب را سر دست گرفت و دشمن هم آن را رئیس‌جمهور انقلاب می‌دانست.


وی تصریح کرد: باید رئیس‌جمهوری رأس کار بیاید که به آرمان‌های نظام و انقلاب تا بُنِ دندان اعتقاد داشته باشد، چنین شخصی نگاه به درون کشور دارد و تلاش می‌کند در حوزه‌های مختلف به خودکفائی برسیم و طمع دشمن را از کشور قطع کنیم.


نماینده مردم اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن هر جا که به دنبال پیشرد امور خود است تحریم را بهانه قرار می‌دهد، لذا منتخب مردم باید به برای خنثی‌سازی تحریم‌ها کار کند، شهید رئیسی به ظرفیت‌های داخلی اعتقاد داشت و آن را در مسیر انقلاب می‌دانست.


وی افزود: شهید رئیسی ظرفیت داخلی، همسایگان، کشور‌های اسلامی و سپس قدرت‌هایی که با ایران سر خصومت ندارند را اولویت قرار داد و پیمان شانگهای و بریکس را با این نگاه عملیاتی کرد، عده‌ای هم دنیا را در سه کشور خلاصه کردند و تخم مرغ‌های خود را در سبد آن‌ها می‌گذاشتند.

 

آقایان کاندیدا مردم را بازیچه خود ندانند 


عباسی در ادامه تصریح کرد: زمانی که کشور‌های غربی به رؤسای جمهور وابسته اخم می‌کردند کل محاسبات ایران به هم می‌خورد، لذا انتخاب درست می‌تواند مسیر خدمت به مردم را هموار کند، اگر آقایان مردم را بازیچه دانسته و آن‌ها را ولی‌نعمت خود ندانند امور پیش نخواهد رفت.


نماینده مردم کرج در مجلس گفت: در دوره‌های قبل امور برای رفاه حال قشر مرفه جامعه انجام می‌شد، اما رئیس‌جمهور شهید ایران برای خدمت به عموم مردم به ویژه دهک‌های پائین سر از پا نمی‌شناخت و این نگاه برگرفته از توصیه‌های حضرت علی (ع) بود.

 


وی با اشاره به اینکه عده‌ای به خواص جامعه نگاه می‌کنند، افزود: توده‌های مردم پای کار جامعه اسلامی بوده، برای آن تلاش می‌کنند و هزینه می‌دهند، اما خواص در بزنگاه‌های حساسی که قرار است هزینه کنند نیستند و بیشترین بهره‌برداری‌ها را هم دارند.


عباسی اظهار داشت: انتخاب ما باید بر اساس ویژگی‌های متناسب با نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، انتخاب مردم مبنای دینی، اعتقادی و سیاسی برگرفته از نگاه امامین انقلاب است و غربی نخواهد بود.

 

خواص موضوعات را به درستی تبیین نمی‌کنند


نماینده مردم فردیس با اشاره به لزوم تبیین مسائل برای مردم، تصریح کرد: متأسفانه برخی مواقع خواص، رسانه و مسئولان موضوعات را درست تبیین نمی‌کنند لذا عده‌ای با روایتگری ناصحیح در محاسبات مردم اختلال ایجاد خواهند کرد، در حالی که باید کارایی دولت سیزدهم را نشان داد.


وی گفت: اگر دغدغه‌های دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم به درستی تبیین نشود، به فرموده رهبر معظم انقلاب جای خادم و خائن، جلاد و شهید عوض خواهد شد و بعید نیست عده‌ای حتی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشِ رو خدمات و شخصیت‌ها را وارونه جلوه دهند.


عباسی افزود: اگر به دنبال تداوم مسیر خدمت رئیس‌جمهور شهید هستیم باید به درستی مسائل را تببین کنیم، انسان متأسف می‌شود از اینکه رهبر معظم انقلاب با بغض در سالگرد رحلت امام (ره) اعلام کردند که «دلم به حال رئیسی سوخت».

 

عده‌ای برای غیریت‌سازی با دولت مسابقه گذاشتند


وی اظهار داشت: ما کوتاهی کرده و با جماعتی هم‌صدا شدیم که برای غیریت‌سازی با دولت مسابقه گذاشته بودند و اعتقاد داشتند دولت ناتوان است، حتی ما نمایندگان مجلس هم گوی سبقت را در این زمینه از هم ربوده بودیم و مدافعان دولت را با انگ وکیل‌الدوله‌ای خطاب می‌کردیم.


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر خود را جزو خواص و مؤثرین رسانه‌ای می‌دانیم باید در تبیین موضوعات به تکلیف خود عمل کنیم تا رهبر معظم انقلاب با حالتی بغض‌آلود اعلام نکنند «دلم برای شهید رئیسی سوخت»، این مسئله ما را به یاد شهید بهشتی انداخت.


عباسی با اشاره به اینکه ما چقدر کوتاهی کرده‌ایم که دلِ ولی جامعه به حال شهید رئیسی می‌سوزد، گفت: آقایان خدمات رئیس‌جمهور فقید را نمی‌گفتند یا برعکس جلوه می‌دادند، اگر انتخابات سال آینده هم برگزار می‌شد آیت‌الله رئیسی در مواجهه با این جماعت به مشکل برمی‌خورد.

 

باید دستاوردهای دولت سیزدهم را برای مردم تبیین کنیم


عضو مجمع نمایندگان البرز افزود: باید تلاش کنیم خدمات دولت سیزدهم را نه بزرگتر از آن چه هست و نه کمتر برای مردم تبیین کنیم، باید دستاورد‌ها و شرایطی که شهید رئیسی دولت را به دست گرفت مد نظر قرار دهیم و فعالیت‌های انجام شده را شفاف‌سازی کنیم.


وی تأکید کرد: باید شخصی در مسیر رئیس‌جمهور شهید و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن انتخاب کرد، مردم هم این مسئله را می‌پذیرند و پای انتخاب خود می‌ایستد تا به نتیجه درست برسد، ما هم باید به وظیفه خود عمل کرده و حب و بغض را کنار بگذاریم.


عباسی با اشاره به اینکه باید واقعیت‌ها را برای مردم بر اساس خدمات صورت گرفته تبیین کنیم تا انتخابی درست در ماه آینده داشته باشند و مسیر را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هموار کنند، گفت:‌ امیدواریم شاهد حماسه‌ای پرشور با نتیجه‌ای مطلوب برای انقلاب باشیم. 

 

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور کشورمان روز جمعه هشتم تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: باید شخصی را انتخاب کرد که مسیر رئیس‌جمهور شهید یعنی همان راه انقلاب و نظام را در پیش بگیرد.