وصول ۱۰ همت از منابع نفتی برای نهضت ملی مسکن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا مهدیار اسماعیلی، رئیس هیات مدیره صندوق ملی مسکن گفت: ۱۰هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان از منابع نفتی ۲ میلیارد دلاری مربوط به استجازه رهبری در بخش نخست برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن وصول شد.

وی در این نشست خبری افزود: یکی از مهمترین وعده‌های رئیس‌جمهور شهید تامین و ساخت مسکن بود که هم قانون و هم نیاز کشور بود.

وی بیان‌داشت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ابتدا تاکنون از ۲ میلیون و ۶۰۳ هزار واحد عبور کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این زمینه تاکنون ۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع جذب شده که ۲۳۴ هزار میلیارد تومان آن به‌طور مستقیم توسط مردم تامین شده و ۱۳۷هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی بوده است.

مهدیار اسماعیلی خاطرنشان‌کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شدند که ۷۸۴هزار نفر آنان منجر به قرارداد شده، ۹۵۹ هزار نفر در صف انعقاد قرارداد بوده و بیش از ۴۴۰ هزار نفر نیز نقص پرونده داشتند.

شایان ذکر است، صندوق ملی مسکن با هدف هم‌افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن در سال ۱۴۰۱ راه اندازی شده است.

رئیس هیات مدیره صندوق ملی مسکن گفت: ۱۰هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان از منابع نفتی ۲ میلیارد دلاری مربوط به استجازه رهبری در بخش نخست برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن وصول شد.