برگزاری مجمع فدراسیون دوومیدانی با غایبان کلیدی و افزایش بودجه/ اسبقیان: وضعیت نامزدها به نظارت دقیق‌تری نیاز داشت

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ در شرایطی که پیش از این و بر اساس اعلام فدراسیون و دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان قرار بود مجمع عمومی انتخاباتی ریاست و هیات‌رئیسه فدراسیون دوومیدانی صبح امروز برگزار شود، در پی عدم ابلاغ احراز صلاحیت‌ها انتخابات لغو شد و مجموع عمومی برگزار شد.

از این رو مجمع عمومی عادی فدراسیون با حضور سیدمحمدشروین اسبقیان معاون وزیر ورزش و جوانان، حسین مطیعی سرپرست فدراسیون، پژمان معتمدی سرپرست دبیر کلی فدراسیون و در غیاب نماینده کمیته ملی المپیک برگزار شد.

برخی از اعضای مجمع که تعداد آن‌ها از ۱۰ نفر بیشتر بود، در مجمع نبودند و صندلی‌های خالی به چشم می‌آمد. در ابتدای مجمع پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون و سپس حسین مطیعی سرپرست فدراسیون توضیحاتی را درخصوص آخرین وضعیت دوومیدانی ارائه کردند.

اسبقیان: از غایبان مجمع دوومیدانی گله‌مندم

سیدمحمدشروین اسبقیان معاون وزیر ورزش در مجمع عمومی فدراسیون دوومیدانی درباره تعویق انتخابات ریاست این فدراسیون گفت: تا دیروز بنا براین بود که دستگاه نظارتی تایید صلاحیت نامزدها را اعلام کنند. دوستان این دستگاه برای آنکه حقی از کسی ضایع نشود، با هماهنگی وزارت ورزش قرار بر آن شد که انتخابات به تعویق بیفتد. وزیر ورزش دوومیدانی را جزو اولویت‌ها می‌داند و باید با کمک همگی به نقطه‌ای برسیم که در المپیک‌ها نمایندگان زیادی داشته باشیم و حتی در فینال دوی 100 متر المپیک نماینده داشته باشیم.

وی بیان داشت: دوستان خواستند که نظارت جدی‌تر و دقیق‌تری داشته باشند که حقی از کسی ضایع نشود. بنابراین با هماهنگی انجام شده و خواهش من از دستگاه نظارتی، مجمع عقب بیفتد تا دستگاه نظارتی تا ۵، ۶ روز آینده نظر قطعی خود را درباره تایید صلاحیت نامزدها اعلام کند تا ظرف یک هفته آینده مجمع انتخاباتی برگزار شود.

وی عنوان داشت: درباره غایبان مجمع امروز نیز حتماً نامنی با مدیران کل استان‌ها صحبت می‌کند تا دلیل غیبت برخی روسای هیأت‌ها مشخص شود. دلایل آنها باید توجیه داشته باشد، وگرنه گله‌مندی شدید خود را با مدیران کل استان‌ها مطرح خواهم کرد. 

برگزاری انتخابات در ۱۱ تیر

اسبقیان گفت: دوومیدانی برای من خیلی مهم است و باید ریاست آن را ظرف یک هفته آینده تعیین تکلیف کنیم و نمی‌توانیم اجازه بدهیم که بلاتکلیف بماند. پیشنهاد من برای مجمع انتخاباتی ۲۷ خرداد یا ۲۹ خرداد است تا مجمع را برگزار کنیم. من از تعویق انتخابات ناراحت هستم. در حکم من آمده است که تکلیف فدراسیون‌های با سرپرست مشخص شود.

در نهایت با موافقت اعضای مجمع عمومی فدراسیون دوومیدانی، دوشنبه ۱۱ تیر به‌عنوان تاریخ جدید مجمع مشخص شد.

اسبقیان در نهایت خاطرنشان ساخت: ما در وزارت ورزش هیچ رایزنی با هیأت‌ها و مدیران کل برای رای دادن به یک نامزد خاص نداشته‌ایم و با هیچ نامزدی عقد اخوت نبسته ایم. در واقع تا روزی که هستم، هیچ توصیه‌ای درباره انتخابات به هیچ کسی نمی‌کنم. مجمع فدراسیون باید رییس جدید را تعیین کند. ما در این مدت ۱۲ انتخابات برگزار کرده‌ایم و کیومرث هاشمی وزیر ورزش در هیچ کدام از آنها نگفته که به فرد خاصی رای بدهم و حتی نپرسیده که به چه کسی رأی داده‌ام. شما فکر نکنید که انتخابات به خاطر یک نامزد خاص عقب افتاده است. به شما قول می‌دهم که شما ۱۱ تیر هرکسی که را که به عنوان رییس انتخاب کردید ، ما در وزارت ورزش حمایت می‌کنیم.

افزایش بودجه به ۹۵ میلیارد

بودجه فدراسیون دوومیدانی در سال ۱۴۰۳ از ۱۸ میلیارد تومان به ۹۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

اسبقیان با بیان شرایط فدراسیونها تاکید کرد: شرایط فدراسیون‌ها سخت شده و باید کسی سر کار بیاید که بدون حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، دوومیدانی را اداره کند. ما حمایت می‌کنیم. اعتبار فدراسیون دوومیدانی سال گذشته ۱۸ میلیارد بود. من از مطیعی می‌پرسم چقدر تفاهمنامه امضا کردیم.

مطیعی در ادامه صحبت‌های اسبقیان گفت: من خواستم کمتر از ۶۰ میلیارد نباشد اما آقای اسبقیان رقمی گفتند که شوکه شدم. رقم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ۹۵ میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۳ است.

اسبقیان در ادامه گفت: این توجه شخص هاشمی است که به دوومیدانی دارد و با همکاری و تفاهمنامه کمیته ملی المپیک انجام شد. این در حالی بود که فکر می کردیم کمتر از این باشد، اما مسئولان وزارت ورزش در تفاهم‌نامه با فدراسیون این مبلغ را در نظر گرفتند.

مجمع عمومی فدراسیون دوومیدانی در پی لغو مجمع انتخاباتی این فدراسیون، امروز صورت گرفت.