چالوس و طالقان نقاط بحرانی حریقِ البرز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک» گفت: در حوزه منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما مسئله حریق خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: متأسفانه به واسطه وقوع حریق چند استان، ادارات منابع طبیعی با تمام توان و تجهیزات در حال مقابله با آن هستند.

وی اقدامات پیشگیرانه را در البرز ضروری دانست و اظهار داشت: بارش بهاری پوشش گیاهی را تقویت کرد، مسئله‌ای که در کاهش مخاطرات سیلاب مؤثر خواهد بود.

بیات با اشاره به اینکه عرصه کنونی دارای پوشش گیاهی البرز مستعد حریق است، تصریح کرد: با افزایش گرمای هوا اراضی در معرض خطر آتش‌سوزی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی البرز از مردم خواست در صورت حضور در مراتع و عرصه‌های طبیعی آتش را خاموش کرده و شیشه‌های ذره‌بینی را در این مناطق به جا نگذارند.

وی تأکید کرد: سال ۱۴۰۲ قریب به چهار فقره حریق در البرز رخ داد که دو مورد آن در کرج با مساحت ۱۲ صدم هکتار و دو مورد در طالقان با ۸ هکتار بود.

بیات ادامه داد: مدیریت بحران، فرمانداری‌ها، هلال احمر، رسانه‌ها، دهیاری‌ها و شورا‌ها با منابع طبیعی همکاری لازم را برای محافظت از عرصه‌ها دارند.

مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: جاده چالوس، طالقان و بخشی از ساوجبلاغ به دلیل گردشگر‌پذیر بودن به عنوان نقطه بحرانی شناسائی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کوچک‌ترین آتشی می‌تواند البرز را با خطر آتش‌سوزی مواجه کند، افزود: اطفاء حریق در مناطق کوهستانی بسیار سخت خواهد بود.

بیات اظهار داشت: تجهیزات لازم به دهیاری‌ها و ادارات منابع طبیعی داده شده است، اما بهترین راهکار پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی، همراهی مردم با ما است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: جاده چالوس، طالقان و بخشی از ساوجبلاغ به دلیل گردشگر‌پذیر بودن به عنوان نقطه بحرانی حریق شناسائی شده‌اند.