اصفهان در ایام نوروز گردشگر بیشتری دارد یا شیراز؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هر ساله هنگامی که به روزهای پایانی سال نزدیک‌ می‎‌شویم همه افراد بیشتر از سایر ایام سال به فکر مسافرت‌ می‎‌افتند. زیرا خانواده‌های ایرانی علاقمند هستند شروع سال جدید و تعطیلات نوروز را با سفر به زیباترین مناطق ایران سپری کنند و لحظات خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنند. از محبوب‌‌ترین ‎‌مقاصد سفرهای نوروزی‌ می‎‌توان به شهرهایی چون شیراز و اصفهان اشاره نمود. با توجه به تقاضا بالایی که برای سفر به این شهرها وجود دارد و بخش قابل توجهی از این سفرها از طریق اتوبوس انجام‌ می‎‌شود مسافران باید مدتی پیش از سفر خود برای رزرو بلیط اتوبوس اقدام کنند. در این میان برخی از افراد ترجیح‌ می‎‌دهند به شهری سفر کنند که دارای ازدحام و شلوغی کمتری باشد و همین موضوع آن‌ها را برای انتخاب میان شیراز و اصفهان دچار تردید‌ می‎‌کند.

اگر‌ می‎‌خواهید بدانید اصفهان در ایام نوروز گردشگر بیشتری دارد یا شیراز پیشنهاد‌ می‎‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مقایسه شیراز و اصفهان از نظر آب وهوا در بهار

دو شهر شیراز و اصفهان در فصل بهار آب وهوایی بسیار متعدل و عالی دارند و در زیباترین حالت خود قرار‌ می‎‌گیرند. پوشش گیاهی این شهرها به گونه‌ای است که همزمان با بهار گل دهی آن‌ها آغاز‌ می‎‌شود و باغ‌های پرتغال شیراز مملو از شکوفه شده و عطر آن‌ها سراسر شهر را دربر می‌گیرد. اصفهان نیز در بهار طبیعتی زیبا و شگفت انگیز دارد. به همین دلیل بسیاری از مسافران با خرید بلیط اتوبوس تصمیم به سفر به این شهرها‌ می‎‌گیرند.

برترین جاذبه‌های دیدنی شیراز

شیراز از شهرهای باستانی ایران محسوب‌ می‎‌شود که نقش مهمی در رشد فرهنگی ایران داشته و در زمان کریم خان زند نیز این سلسه تصمیم گرفت پایتخت خود را به شیراز انتقال دهد. از این رو بخش قابل توجهی از بناهای تاریخی این شهر متعلق به آن دوران هستند. از محبوب‌‌ترین ‎‌جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شیراز‌ می‎‌توان به آرامگاه حافظ، بازار وکیل، باغ ارم،مسجد نصیرالملک، دریاچه مهارلو، نارنجستان قوام، پاسارگاد و تخت جمشید یا پرسپولیس اشاره نمود که نام آن به عنوان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بازدید از این مکان‌های تاریخی و گردشگری در ایام نوروز و فصل بهار که شیراز طبیعتی زیبا و سرسبز دارد‌ می‎‌تواند بسیار لذت بخش باشد. به همین دلیل بلیط اتوبوس تهران شیراز در این ایام به یکی از پرفروش‌‌ترین ‎‌بلیط‌ها تبدیل‌ می‎‌شود و نسبت به سایر ایام سال از تقاضا بیشتری برخوردار است.

برترین جاذبه‌های دیدنی اصفهان

اصفهان نیز یکی از دیدنی‌‌ترین ‎‌شهرهای ایران با میراث تاریخی ، معماری و فرهنگی گسترده محسوب‌ می‎‌شود. نام دو اثر تاریخی ارزشمند این شهر یعنی مسجد جامع اصفهان و میدان نقش جهان در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و توجه گردشگران داخلی و خارجی بیشتری را به این شهر جلب نموده است. سفر به اصفهان در بهار و بازدید از جاذبه‌های دیدنی مانند کاخ چهل ستون، کاخ هشت بهشت، پل زاینده رود، باغ گل‌ها و ... طرفداران بسیاری دارد و این شهر در ایام نوروز از شلوغ‌‌ترین ‎‌شهرهای کشور محسوب‌ می‎‌شود. از دیگر بناهای تاریخی و مکان‌های دیدنی زیبا و ارزشمند اصفهان‌ می‎‌توان به مسجد امام ، کلیسای وانک، کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، پل خواجو، مسجد جامع و ... اشاره نمود. با رزرو بلیط اتوبوس تهران اصفهان به راحتی‌ می‎‌توانید سفری کم هزینه و لذت بخش به اصفهان داشته باشید.

شلوغی شیراز و اصفهان در ایام نوروز

در ایام نوروز شهر شیراز خیلی شلوغ است و به دلیل حجم بالای مسافران هتل‌ها و اقامتگاه‌های آن سریعا رزرو و پر‌ می‎‌شوند. از این رو مسافران برای آنکه سفر بدون دغدغه‌ای داشته باشند باید پیش از سفر برای رزرو هتل و رزرو بلیط اتوبوس، هواپیما و یا قطار اقدام کنند. در مقابل اصفهان نیز در این ایام شلوغ‌‌ترین ‎‌روزهای خود را سپری‌ می‎‌کند. اما تا حدودی شلوغی آن نسبت به شیراز کمتر است. ولی باز هم به دلیل تعداد بالای گردشگرانی که اصفهان را برای سفر انتخاب‌ می‎‌کنند مسافران این شهر نیز باید مدتی پیش از سفر به فکر رزرو هتل و بلیط سفر باشند تا بتوانند سفری آسوده خاطر و لذت بخش را تجربه کنند.

هزینه سفر به شیراز و اصفهان

مطابق آمارهای منتشر شده از نوروز سال‌های گذشته سفر به شیراز نسبت به اصفهان هزینه بیشتری دارد. در واقع به دلیل تقاضا بیشتری که برای سفر به شیراز نسبت به اصفهان در نوروز وجود دارد هزینه اقامت در هتل‌های این شهر، رزرو بلیط اتوبوس و قطار و هواپیما، بازدید از جاذبه‌های دیدنی، خورد و خوراک و .... نسبت به سایر ایام سال خیلی بیشتر‌ می‎‌شود. بنابراین اگر‌ می‎‌خواهید سفری کم هزینه‌تر در فضایی خلوت‌تر و خاطره انگیز و بدون دغدغه را داشته باشید‌ می‎‌توانید اصفهان را برای سفر در نوروز انتخاب کنید و سفر به شیراز را به زمان دیگری موکول نمایید.

شیراز را برای مسافرت انتخاب کنیم یا اصفهان؟

سفر به دو شهر اصفهان و شیراز در ایام نوروز هر یک‌ می‎‌تواند تجربه‌ای خاص و منحصربه فرد باشد. اما با مقایسه آن‌ها راحت‌تر‌ می‎‌توانید به نتیجه برسید. اصفهان بناهای دیدنی و مناظر خاص بیشتری دارد. این درحالی است که شیراز دارای جاذبه‌های عرفانی و شاعرانه تری است و مردمانی مهمان نواز و خون گرم دارد. اگر علاقمند به تاریخ و باستان شناسی هستید سفر به شیراز و بازدید از تخت جمشید ، بازار شیراز و آرامگاه حافظ‌ می‎‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر‌ می‎‌خواهید از جاذبه‌های گردشگری متنوع‌تری بازدید کنید اصفهان را به شما پیشنهاد‌ می‎‌کنیم. به طور کلی سفر به شیراز در نوروز از اصفهان مقداری گران‌تر است، اما این شهر دارای آب وهوای مطبوع و پاکیزه‌تری است.

برای سفر به این شهرهای پرطرفدار و رزرو بلیط اتوبوس، هواپیما و ...‌ می‎‌توانید پیش از سفر به راحتی به سایت اسنپ تریپ به عنوان مرجع معتبر رزرو بلیط سفر در کشور مراجعه کنید و بلیط وسیله نقلیه مورد نظرتان را با ارزان‌‌ترین ‎‌قیمت خریداری نمایید و از پشتیبانی این مجموعه بهره مند شوید.

هر ساله هنگامی که به روزهای پایانی سال نزدیک‌ می‎‌شویم همه افراد بیشتر از سایر ایام سال به فکر مسافرت‌ می‎‌افتند. زیرا خانواده‌های ایرانی علاقمند هستند شروع سال جدید و تعطیلات نوروز را با سفر به زیباترین مناطق ایران سپری کنند و لحظات خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنند.