دیدار ناظمی با همتایان جهانی در حاشیه اجلاس جهانی/ دعوت از رئیس جهانی اتومبیلرانی برای سفر به تهران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اجلاس جهانی فدراسیون اتومبیلرانی همزمان با ۱۲۰ سالگی این رشته به میزبانی شهر سمرقند ازبکستان برگزار شد و طی آن مازیار ناظمی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران با همتایان خود از کشورهای مختلف دیدار و گفت و گو کرد. ناظمی همچنین با «محمد بن سلایم» رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی دیدار کرد.

مازیار ناظمی در تشریح جزئیات این اجلاس و دستاوردهایی که برای فدراسیون ایران داشت گفت: توسعه ارتباطات بین المللی و همراهی و استفاده از ظرفیت ها و فرصت های بین المللی برنامه جدی فدراسیون ایران در سه سال گذشته بوده است و نگاه ما برای ۱۰ سال آینده است. 

وی ادامه داد: خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی با «محمد بن سلیم» رئیس مسلمان فدراسیون جهانی اتومبیلرانی داریم و در سفر اخیر هم ایشان با تقدیر از پیشرفت های محسوس فدراسیون در آموزش و گرفتن کرسی های بین المللی این رشته گفت که برنامه های آموزشی و توسعه ای شما را حمایت می‌کنیم و تغییر عملکرد و پیشرفت فدراسیون ایران در چند سال گذشته مشخص است.

ناظمی ادامه داد: از بن سلیم رییس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی دعوت کردم به ایران بیاید که ایشان از این دعوت استقبال و تاکید کرد برای حضور در ایران برنامه ریزی خواهد کرد.

رئیس فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی ایران درخصوص دیگر دیدارهای خود گفت: در بخش آموزش و با دیدار و توافقی که با  پرفسور «دیوید حسن» از دانشگاه فدراسیون جهانی داشتم، بزودی بصورت آنلاین برای آموزش مربیان و علاقمندان این رشته حاضر خواهد شد که این ارتباط حاصل تلاش آکادمی و کمیته طرح و توسعه فدراسیون است.

وی درخصوص برگزاری رالی حرم امام حسین (ع) تا حرم امام رضا (ع) هم گفت: «رائد» رئیس فدراسیون عراق بسیار علاقمند و همراه است و بزودی با کمک کمیته رالی فدراسیون، برنامه پیشنهادی خود را برای آنها می فرستیم.

مازیار ناظمی از ظرفیت های کشور مالزی یاد و گفت: در دیداری که با «مخزنی ماهاتیر» که فرزند «ماهاتیر محمد» نخست وزیر و مرد سازنده مالزی است،  داشتم ایشان کاملا آماده همکاری و حمایت از مربیان و ورزشکاران برای حضور در پیست های مالزی است. فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری مالزی ظرفیت های بزرگ جهانی دارد.

وی در بخش دیگری از گزارش سفر خود به اجلاس جهانی اتومبیلرانی در سمرقند گفت: 3 موتورسوار ایران امسال در مسابقه سوپر استوک قطر حضور داشتند و در سمرقند با «فرانک وایسه» از فدراسیون قطر که مسئولیت اجرایی پیست لوسیل و آموزش را دارد، صحبت کردم. ماحصل این گفت و گو آمادگی قطر برای برگزاری یک رویداد بخش موتورسواری و اتومبیلرانی ایران است که تاریخ را بزودی هماهنگ خواهیم کرد.

گفت و گو با «اکبر ابراهیم» رئیس فدراسیون اتومبیلرانی هند بخش دیگری از برنامه سفر رئیس فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی ایران بود. ناظمی در این مورد گفت: ابراهیم نایب رئیس جهانی است و ارتباط خوبی با ایران و در این هفته یک گروه از مدیران رشته موتورسواری واتومبیلرانی ایران در  هند حاضر خواهند شد و امیدواریم بتوانیم تفاهم نامه همکاری را امضا کنیم.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران در پایان بر سیاست این فدراسیون در عرصه بین المللی تاکید کرد و گفت: عمده نگاه ما در توسعه ارتباطات بین‌المللی بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای مسلمان و نزدیک به شرایط فرهنگی و سیاسی کشورمان است.

 

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران با همتایان خود در چند کشور و رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی دیدار و گفت و گو کرد.