قبل از خرید آجر نسوز به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آجر نسوز یکی از مقاوم ترین و درجه یک ترین مصالح ساختمانی تولید شده است. تا به حال یه این فکر کرده اید که تحمل دمایی آجر و سایر متریال های ساختمانی که در منزل خود دیده اید چقدر است؟ آیا این مصالح می توانند در سخت ترین شرایط دما و فشار همچنان به مقاومت خود ادامه دهند؟ در ادامه این مقاله تمام این موارد را به دقت بررسی و شما را با بهترین و مقاوم ترین آجر برای ساخت ساختمان ها آشنا خواهیم کرد همچنین اطلاعات مفیدی در رابطه با قیمت این متریال ساختمانی با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

آجر نسوز چیست؟| چه چیزی باعث مقاومت بالای آجر نسوز در برابر حرارت می شود؟

همانطور که ذکر شد آجر نسوز یکی از مقاوم ترین انواع متریال های به کار رفته در ساخت ساختمان هاست. عاملی که باعث مقاومت بالای آنها می شود در درون آن نهفته است. این عامل همان ویژگی های مقاومتی است که به ماهیت و متریال اولیه ساخت آجر های نسوز برمیگردد. معمولا این آجر ها به دلیل حضور ترکیبات مقاومی مانند سلیسیم اکسید و آلومینات تحمل زیادی در برابر حرارت دارند.

تخلخل آجر های نسوز| تراکم بالاتر، آسیب پذیری کمتر

علاوه بر ویژگی مطرح شده، آجر های نسوز از نظر تخلخل نیز تفاوت های زیادی با آجر های معمولی دارند. دسته ای از آجر های نسوز تولید شده با تخلخل 3%، بافت بسیار متراکمی دارند و نفوذ آب، آسیب چندانی به بافت آنها وارد نمی کند. دسته ای دیگر از این آجر ها که تخلخل16-20% دارند، به نام آجر نسوز فشرده شناخته می شوند. در این آجر ها تراکم بافتی همچنان بالاست و مقاومت بسیار مناسبی در برابر حرارت از آنها می توان مشاهده کرد.

نهایت تحمل دمایی آجر نسوز چقدر است؟

حضور ترکیبات نامبرده در متریال اولیه آجر نسوز باعث می شود که این آجر، دمایی حدود 1400 الی 1600 درجه سانتی گراد را تحمل نماید. این عدد برای مصالح ساختمانی خیره کننده است! این ویژگی شگفت انگیز معمولا در کاربرد این آجر به عنوان آجر نما چشمگیر نیست؛ بلکه در کاربرد های خاص تر مانند آجر کوره و یا آجر تنور حائز اهمیت است.

قبل از خرید آجر نسوز به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید آجر و سایر مصالح ساختمانی مانند هر محصول دیگری نیازمند توجه به یکسری نکات است. دلیل اهمیت رعایت این نکات در کیفیت سازه شماست. هرچه مصالح باکیفیت تر و مناسب تر در ساخت ساختمان به کار رود، دوام و زیبایی سازه ساخته شده بیشتر خواهد بود. بهتر است برای خرید آجر نسوز مناسب نکات زیر را در نظر داشته باشید:

مقاومت آجر نسوز در برابر عوامل آسیب زا

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث آسیب به بافت آجر شود. معمولا این عوامل در دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می شوند. به عنوان مثال فشار، ضربه، تغییرات دمایی و خراشیدگی از عوامل فیزیکی مخرب هستند که می توانند بافت آجر شما را تخریب کنند. دسته دیگر، عوامل شیمیایی هستند که مواردی مانند نفوذ آب، باران های اسیدی و شریاط نامساعد را شامل می شوند. هر دو دسته ذکر شده می توانند به راحتی آسیب های مختلفی به آجر شما وارد کنند؛ پس خرید و انتخاب آجر مناسب با ضمانت کیفیت کمک می کند تا ساختمان شما از این عوامل آسیب زا مصون بماند.

انتخاب ابعاد مناسب

یکی از ویژگی های آجر نسوز، تنوع و گستردگی بالای آن در ابعاد است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که هر مدلی از آجر های نسوز را با توجه به سازه خود انتخاب کنید. معمولا آجر هایی با ابعاد بزرگ را می توان در کف و یا نمای ساختمان استفاده کرد. همچنین ابعاد ویژه دیگری مانند 7*32 از این آجر ها در دسترس است که می توان آن ها را در اطراف ستون ها، گوشه پنجره و سایر بخش های خانه استفاده کرد.

بنابراین پیش از انتخاب آجر نسوز، باید به مطابقت آن با فضای مورد استفاده توجه کنید. توجه به این امر کمک می کند از ایجاد هزینه های اضافی جلوگیری نمایید.

انتخاب فروشگاه مطمئن

مهم ترین عامل تاثیرگذار در خرید آجر نسوز باکیفیت، توجه به فروشگاه تامین کننده آن است. اگر فروشگاهی که انتخاب می کنید تضمین کننده کیفیت آجر ها باشد، خرید آسان تری خواهید داشت. از طرفی هرچه مصالح ساختمانی مورد نیاز کیفیت ساخت بهتری داشته باشند مسلماً خانه یا سازه مورد نظر کیفیت بالاتری نیز خواهد داشت.

یکی از فروشگاه های معتبر و تضمین کننده کیفیت در ایران، مصالح ساختمانی ساختمانی خمسه است که خرید انواع آجر نسوز با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را برای مشتریان خود فراهم کرده است. این فروشگاه با تضمین ارائه بهترین کیفیت مصالح ساختمانی، یک گزینه مناسب و ایده آل برای خرید انواع آجر به خصوص آجر نسوز است.

جمع بندی

آجر نسوز یکی از مصالح پرکاربرد در ساخت خانه و ایجاد انواع سازه های مختلف مانند کوره ، تنور و باربیکیو است. این آجر به دلیل مقاومت بالای خود به این شناخته می شود. پیش از انتخاب و خرید آجر نسوز، توجه به نکات ذکر شده در متن اهمیت بالایی دارد.

 

 

پیش از خرید آجر نسوز حتما این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله علاوه بر ویژگی های آجر نسوز، بهترین فروشگاه عرضه کننده آجر نسوز را نیز معرفی کردیم.