سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع از اتباع خود در خارج از کشور است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر پس از استقبال از حمید نوری، گفت: بازداشت آقای نوری خودسرانه و غیرقانونی بود، ایشان هیچ جرمی مرتکب نشده است و بنا بر اتهام‌های یک گروهک تروریستی که دستشان به خون بیش از ۱۷ هزار نفر انسان بی‌گناه آلوده است، ۵ سال به ناحق گرفتار شد و در این مدت، تمامی حقوق وی نقض شد و درد و رنج فراوانی کشید، همانگونه که خانواده ایشان نیز درد و رنج کشیدند.

وی در ادامه تاکید کرد: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع از اتباع خود در خارج از کشور است و از تمام ظرفیت‌ها برای آزادی هموطنان گرفتار استفاده می‌کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران عنوان کرد: آقای نوری طی این ۵ سال استقامت بسیار خوبی از خودشان نشان دادند؛ ما صحبت‌های آقای نوری را در دادگاه دنبال می‌کردیم، مواضع بسیار خوبی داشتند و ماهیت گروهک تروریستی منافقین را بخوبی آشکار کردند و این ارزش دارد.

غریب‌آبادی در پایان از تلاش‌های قوه قضاییه، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، دبیرخانه شورای عالی امنیت و وزارت خارجه تشکر و قدردانی کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع از اتباع خود در خارج از کشور است، تصریح کرد: بازداشت آقای نوری خودسرانه و غیرقانونی بود.