مشارکت در انتخابات حق و تکلیف سیاسی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین مختاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: مشارکت در امر خطیر انتخابات در واقع مشارکت در سرنوشت یک کشور محسوب می‌شود وهم یک حق وهم یک تکلیف سیاسی است؛ لذا لازم و ضروری است هر ایرانی با هر اندیشه و باور سیاسی و اعتقادی در هرجایی که دسترسی به صندوق اخذ رأی دارد در انتخابات شرکت فعال و هوشمند داشته و دیگران را نیز به این امر مهم و اساسی دعوت نماید که یک امربه‌معروف وبا این نگاه یک واجب الهی است.
 
 وی افزود: گام مهم و اساسی بعدی که کامل‌کننده این تکلیف الهی و سیاسی است انتخاب در تراز و شایسته برای اداره قوه مجریه به‌عنوان رئیس‌جمهور و در واقع دومین شخصیت و مقام رسمی نظام است.
 
 کارشناس سیاسی ادامه داد: شاخص‌های رئیس‌جمهور شهید ولایت‌مداری، دارای روحیه انقلابی و جهادی، امیدآفرینی، مردم‌داری و مردم‌دوستی، جوان‌گرایی، دشمن‌شناسی و روحیه استکبارستیزی، قانون‌مداری، روحیه خدمتگزاری دارای باور سیاست خارجی عزتمدارانه، آشنایی با شیوه‌های نوین حکومت‌داری و روابط بین‌الملل است.
 
 وی اذعان کرد: شهید رئیسی مرد کار، مرد عمل، مرد خدمت، مرد صفا و صمیمیت بود و در خدمتگزاری شب و روز نمی‌شناخت.
 
 مختاری تصریح کرد: او نصاب جدیدی در باب خدمت به مردم و مدیریت عالی نظام ایجاد کرد.
 
 وی اظهار کرد: شهید رئیسی نگاه جهان به جمهوری اسلامی و توانمندی‌ها و اقتدار واقعی و کارآمدی نظام ولایی و دینی را تغییر داد و باورمند ساخت ضرورت دارد این نگاه و شیوه حکومت‌داری همچنان تداوم یابد.
 
 کارشناس سیاسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد امسال در حرم امام (ره) در جمع میلیونی مردم و سفرای خارجی که فرمودند: این انتخابات یک پدیده پر دستاورد است اضافه کرد: مردم با آرای بالا رئیس‌جمهور بعدی را انتخاب کنند.
 
 وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری آگاهی، پرکاری، فعال‌بودن و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی را ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید برشمردند.
 
مختاری با اشاره با اینکه خستگی‌ناپذیری، دارای فهم و درک عمیق سیاسی و ضرورت شناخت درست از مسائل و مشکلات به‌ویژه مسائل دفاعی و امنیتی از دیگر ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور در تراز است ادامه داد: ضرورت انتخاب یک شخصیت میدانی و آشنا با مبانی مدیریت میدان از جنس شهیدان رئیسی و سلیمانی که خود را سرباز انقلاب و نظام می‌دانستند در این برهه خیلی مؤثر و مفید خواهد بود.

کارشناس سیاسی گفت: مشارکت در امر خطیر انتخابات در واقع مشارکت در سرنوشت یک کشور محسوب می‌شود وهم یک حق وهم یک تکلیف سیاسی است