ایران پایتخت آسیا می شود/ آغاز عصر جدید اسکواش

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فدراسیون اسکواش در دوران جدید خود به ارتباطات بین المللی و حضور در عرصه های جهانی و ارتباط سازنده با جامعه جهانی اسکواش اعتقاد ویژه ای دارد. در همین رابطه اجلاس کنفدراسیون اسکواش آسیا همزمان با رقابت های قهرمانی آسیا در چین برگزار شد و با رایزنی‌های صورت گرفته توسط امیر عزیزی پور رئیس فدراسیون اسکواش، میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در رده های سنی در سال ۲۰۲۶ به ایران واگذار شد.

این مسابقات در ۲ بخش پسران و دختران برگزار می شود. میزبانی مسابقات رده‌های سنی قهرمانی آسیا در حالی به ایران واگذار شد که چندین کشور به دنبال کسب این میزبانی بودند.

اخذ میزبانی یک رویداد بین المللی و رسمی آسیایی یک موفقیت بزرگ برای رشته اسکواش محسوب می شود. رشته ای که در دوران مدیریت سابق به رکود و رخوت و حضور نمایشی و فرمالیته عادت کرده بود، با حضور یک مدیر جوان و انرژیک پوست اندازی کرده و متحول شده است. مدیری که برخلاف مدیران سابق اسکواش را به شکل حیات خلوتی اداره نمی کند. برای امیر عزیزی پور که یکی از مدیران جوان و تحصیلکرده ورزش ایران است، اسکواش همانند خانه ایست که برای موفقیت و سربلندی و پیشرفت آن باید زحمت کشید، از اعتبار و آبرو خرج کرد و از هیچ کوششی فروگذار نکرد تا این رشته به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند.

آخرین اسکواش در رقابت‌های قاره‌ای، ۶ سال پیش میزبانی گرفته بود و حالا میزبانی مسابقات رده های سنی آسیا دستاورد بزرگیست که در سایه تلاش فدراسیون و اعتقاد علمی و عملی برای موفقیت و پیشرفت این رشته به دست آمده. بی تردید میزبانی یک رویداد بین المللی در ایران می تواند نگاه اسکواش آسیا و جهان را به ایران معطوف کند و برای چند روز ایران را بدل به پایتخت اسکواش آسیا کند. همچنین حضور گسترده کشورهای خارجی در ایران تصویر دیگری از امنیت و قدرت ایران به رخ خواهد کشید  تا تمامی شایعات مضحک دشمنان درباره شرایط ایران نقش بر آب شود.

اسکواش با مدیر جوانش و در دوره جدیدش در مسیر جدیدی قرار گرفته؛ از این فدراسیون و این رشته در آینده بیشتر خواهید شنید.

بی تردید میزبانی یک رویداد بین المللی در ایران می تواند نگاه اسکواش آسیا و جهان را به ایران معطوف کند.