دوره EMBA، دوره‌ای برای پرورش مهارت‌های اجرایی در مدیریت کسب و کار

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دوره EMBA یکی از دوره‌های بسیار مهمی است که می‌تواند مهارت‌های اجرایی بسیار زیادی را به افراد آموزش دهد. این دوره که در ایران با نام دوره ام‌بی‌ای اجرایی نیز شناخته می‌شود، مهارت‌های اجرایی را بر مهارت‌های کاربردی مقدم می‌داند و این مسئله باعث می‌شود که افراد زمانی که وارد دنیای کاری می‌شوند، به روش موفق‌تری عمل کنند. در کنار این دوره که گذراندن آن برای تمامی مدیران الزامی است، توجه به دوره‌های دیگری از جمله دوره مهارت فردی و همینظور دوره شخصیت شناسی نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

چه مواردی در این دوره پوشش داده می‌شوند؟

دوره EMBAیکی از دوره‌هایی است که اطلاعات کاربردی، اجرایی و ارزشمندی را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که به دنبال رشد جایگاه خود در کسب و کار هستند. موارد مختلفی در این دوره پوشش داده می‌شوند که از مهمترین آنها می‌توان به حسابداری، اخلاق کسب‌وکار، امور مالی شرکتی، تصمیم‌گیری، تجزیه و تحلیل ریسک، تجزیه و تحلیل داده‌ها برای رهبران، اقتصاد، رهبری اجرایی، گسترش رهبری، بازاریابی، مدیریت عملیات و مدیریت استراتژیک اشاره کرد. دوره EMBAبسیار جامع است و کسانی که بتوانند با موفقیت این دوره را پشت سر بگذارند، به اطلاعات بسیار ارزشمندی دست پیدا می‌کنند که کسب و کار آنها را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد.

طول این دوره چقدر است؟

دوره EMBA معمولا دو ساله است ( در برخی از موارد این دوره یک ساله برگزار می‌شود). اما بهتر است بدانید که این دوره این قابلیت را دارد سه یا چهار سال ادامه پیدا کند و افراد اطلاعات مناسبی را بدست بیاورند. به صورت کلی، به دلیل اینکه دوره EMBA موارد مختلفی را پوشش می‌دهد و حجم اطلاعات بسیار بالاست، یک دوره طولانی است. بنابراین، افراد باید زمانبندی مناسبی داشته باشند تا بتوانند در این دوره شرکت کنند و به نتایج مطلوبی برسند. پس از اتمام این دوره، افراد به راهکارهای بسیار ارزشمندی دست پیدا می‌کنند.

دوره مهارت فردی چه مواردی را آموزش می‌دهد؟

دوره مهارت فردی یکی از دوره‌های بسیار مهمی است که تمامی افراد می‌توانند در آن شرکت کنند و به نتایج قابل قبولی برسند. در این دوره، مهارت‌های متعددی از جمله استراتژی‌ها و چارچوب‌های رشد فردی، تعیین هدف و بهبود شخصی آموزش داده می‌شوند. همچنین، در دوره مهارت فردی تفکر خلاقانه نیز تدریس می‌شود. تفکر خلاقانه می‌تواند به افراد کمک کند در تمامی جنبه‌های زندگی متمایز باشند و این مسئله باعث می‌شود که ناگهان جهش‌های زیادی را در زندگی خود تجربه کنند.

چرا دوره شخصیت شناسی مهم است؟

دوره شخصیت شناسی یا MBTI یکی از دوره‌های بسیار مهمی است که می‌تواند اطلاعات مهمی را در رابطه با افراد در اختیار شما قرار دهد. اگر در بخش منابع انسانی فعال هستید و قرار است که کارمندانی را استخدام کنید، باید بدانید که این دوره بسیار مفید است و می‌تواند به شما کمک کند افراد را در جایگاه‌های مناسبی قرار دهید. به طور مثال، افرادی که دارای ویژگی J هستند، می‌توانند برای کارهایی که بسیار چهار چوب مدار هستند، گزینه خوبی باشند. افراد N نیز دارای خلاقیت بسیار زیادی هستند و می‌توانند در این جایگاه‌ها باشند.

برای شرکت در دوره EMBA به کجا مراجعه کنیم؟

هر یک از این دوره‌ها دارای مزایای زیادی هستند. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از شرکت در این دوره‌ها بدست بیاورید، باید به یک آموزشگاه معتبر مراجعه کنید. «موسسه فرهنگی هنری آکام یاران اندیشمند» مجوز رسمی‌اش را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است و با نام تجاری «مدرسه کسب و کار آیا» فعالیت دارد. این آموزشگاه یک آموزشگاه مهارتهای فردی و توسعه کسب و کار است که وظایف اصلی آن آموزش روشهای ایده‌پردازی، راه‌اندازی و ارتقای کسب و کار، پرورش مهارتهای مذاکره و فروشندگی حرفه‌ای برای رشد افراد و سازمان‌ها است. در همین راستا، اساتید با تجربه دانشگاهی در کنار یکدیگر جمع شده‌اند تا با برگزاری دوره‌های مختلف در زمینه ارتقا و رشد کسب و کار، مذاکره و فروشندگی حرفه‌ای، زبان بدن و چهره شناسی، مدیریت و مهندسی فروش، کارآفرینی و مدیریت رهبری، سخنوری و فن بیان، تدوین برنامه بازاریابی، هوش هیجانی و مدیریت احساسات و مدیریت و رشد کسب و کار به رشد افراد در زمینه‌های مختلف کمک کنند.

دوره EMBA یکی از دوره‌های بسیار مهمی است که می‌تواند مهارت‌های اجرایی بسیار زیادی را به افراد آموزش دهد. این دوره که در ایران با نام دوره ام‌بی‌ای اجرایی نیز شناخته می‌شود.