شرکت در انتخابات، ادای دین به شهدا است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حکمت حکیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نظامی است برخاسته از عزم و اراده ملت که به رهبری فقیه جامعه‌الشرایط زمان شناسی مدیریت می‌شود اظهار کرد: انتخابات آن با ارائه الگوی مردم‌سالار دینی جایگاه حقیقی مردم را به خودشان بازگردانده است.
وی با بیان اینکه مردمانی که در دوران سیاه پهلوی و یا قبل از آن جز بردگی اربابان و سلاطین هیچ جایگاه اجتماعی برایشان متصور نبود اضافه کرد: ولی امروزه با دستاوردهای انقلاب اسلامی و حفظ خون شهدا حرف اول را در منطقه می‌زنند.

امام جمعه دندی با اشاره به اینکه در دوران سیاه پهلوی حکومت بی پایه و اساس برای اینکه سروصدای مردم را خاموش کند نتخابات فرمایشی کاملا مهندسی شده را انجام می‌دادند گفت: با این اقدام نه تنها حقوق مردم در نظر گرفته نمی‌شد بلکه در این انتخابات تضییع حقوق عامه اتفاق می‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه تمامی مصوبات و برنامه‌ها به نفع اربابان، شخص شاه صورت می گرفت ادامه داد: در این حکومت ارزشی برای مردم و مشارکت آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شد.

امام جمعه دندی با بیان اینکه با پيدايش انقلاب اسلامی نوپای نظام مقدس جمهوری اسلامی به همه آن مسائل خط بطلان کشید و اضافه کرد: انتخابات را به معنای واقعی کلمه به مردم ارائه داد و این مردم هستند که از روز اول انقلاب با همه‌پرسی به قانون اساسی نوع حکومت را انتخاب کرده و سپس ریاست جمهوری و همه شئون خدمتی در نظام جمهوری اسلامی بر اساس و پایه آراء و مشارکت مردم صورت می‌گیرد.

حکیمی‌فر اذعان کرد: نظام اسلامی که بر پایه مردم‌سالاری دینی شکل گرفته است قطعا دوام و بقاء آن نیز با حضور حداکثری در انتخابات میسر خواهد بود و به نوعی این مشارکت بار دیگر رای به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با اذعان بر اینکه انقلاب اسلامی ایران که از سال 1342 با قیام 15 خرداد آغاز و در سال 1357 به پیروزی نهایی رسید تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم و تبعیت از ولایت فقیه و بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بوده است و بعد از آن نیز این راه ادامه پیدا کرده است زیرا واقف هستید «شرکت در انتخابات حمایت از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و تجدید عهد و میثاق با امامین انقلاب اسلامی است.

امام جمعه دندی با بیان اینکه همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ حضور حداکثری و مشارکت در انتخابات در وهله اول و سپس انتخاب فرد اصلح جزو تکالیف شرعی و سیاسی است و راه شهدای خدمت به ویژه رئیس جمهور شهید ادامه خواهد داشت عنوان کرد: شرکت در انتخابات در واقع رای به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تاکید بر ادامه راه شهیدان والامقام انقلاب اسلامی و ا ای دین به آن‌ها است.

امام جمعه دندی گفت: مشارکت بالا در انتخابات نمود مردم‌سالای دینی است و شرکت در انتخابات ادای دین به شهدا است.