امام جمعه خمینی‌شهر: حضور در انتخابات حمایت از نظام الهی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید حسین محمودآبادی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی صاحب نیوز، ضمن تبریک اعیاد غدیر و قربان، با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم در روز غدیر با اعلام و ابلاغ ولایت حضرت علی علیه السلام، طرف درست دین و تاریخ را مشخص کردند، اظهار کرد: اگر کسی بخواهد سعادت دنیا و آخرت را داشته باشد باید ولایت علی و اولاد طاهرینش را پذیرفته باشد.

امام جمعه خمینی‌شهر با بیان اینکه بحمدالله نظام اسلامی ایران امتداد همان مسیر درست تاریخ است، تصریح کرد: نظام اسلامی نظامی است که طبق مبانی و اصول الهی اسلامی پايه گذاری شده است.

وی افزود: قطعا اگر کسی بخواهد، در مسیر درست عاقبت به خیری باشد، باید از نظام اسلامی حمایت کند.

حجت‌الاسلام محمدآبادی حضور در عرصه انتخابات و انداختن رأی در صندوق را از مهم‌ترین وجوه حمایت از نظام الهی بیان کرد و گفت: این نشانه عاقبت بخیری است.

وی در پایان اظهار امیدواری کردو گفت: امید است مردم عزیز ایران اسلامی مثل گذشته با حضور با شکوه خود در انتخابات عشق و علاقه خود به نظام اسلامی تجدید کنند.

گفتنی است، تاکنون در تاریخ جمهوری اسلامی یک بار پس از شهادت شهید محمدعلی رجایی در شهریور ۱۳۶۰، در مهر ماه همان سال آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رئیس جمهور جدید برگزیده شدند.

اصل ۱۳۱ قانون اساسی می گوید: در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس جمهور و یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رئیس جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده و یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رئیس جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های وی را برعهده می‌گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه و معاون اول رئیس جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود، در صورت فوت معاون اول و یا امور دیگری که مانع انجام وظایف وی گردد و نیز در صورتی که رئیس جمهور معاون اول نداشته باشد مقام رهبری فرد دیگری را به جای او منصوب می‌کند.

پس از شهادت شهید رئیسی و جایگزینی معاون اول به جای ایشان قرار است جمعه هشتم تیرماه انتخابات برگزار شود که با حضور گسترده مردم برگزار خواهد شد.

امام جمعه خمینی‌شهر با دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو اظهار کرد: حضور در انتخابات حمایت از نظام الهی است.