حضور حداکثری در انتخابات کشور را بیمه می‌کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام جمال قربانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز» اظهار کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند در انتخابات ریاست‌جمهوری مهم این است که گزینه اصلح انتخاب شود، ولو با مشارکت حداقلی؛ این یک تفکر غلط است.

امام جمعه شهر دستگرد برخوار افزود: در جمهوری اسلامی نظر مردم و حضور مردم پای صندوق‌های رأی موضوعیت دارد، در واقع مردم جایگاه تشریفاتی ندارند و یکی از ارکان جمهوری اسلامی حضور مردم است.

وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری اولین درخواست مقام معظم رهبری است و دومین درخواست ایشان انتخاب اصلح است.

قربانی خاطرنشان کرد: اینکه برخی شعار می‌دهند که جبهه به دنبال مشارکت حداقلی است تا گزینه خود بالا بیاید، این تفکر غلط است و هماهنگ با تفکر رهبر انقلاب نیست.

امام جمعه شهر دستگرد برخوار با بیان اینکه این نظام متعلق به همه مردم است، عنوان کرد: این کشور و نظام به هر کسی با هر مذهب و گرایشی که ساکن و تبعه جمهوری اسلامی است، تعلق دارد و مشارکت حداکثری خواست نظام و رهبری انقلاب است.

وی تأکید کرد: حضور حداکثری باعث بیمه شدن کشور می‌شود و با این حضور حداکثری، انتخاب اصلح نیز باید رخ دهد که هم مشارکت بالا باشد و هم گزینه‌ای که مورد اعتماد مردم قرار می‌گیرد گزینه مفید دین و دنیای مردم باشد.

قربانی اضافه کرد: برخی‌ها انتخابات را تاجایی قبول دارند که منافع آنها تأمین شود و اگر یک روزی دیدند که منافع آنها در انتخابات نیست، آنها انتخابات را تحریم می‌کنند؛ کما اینکه اکنون کسانی که در انتخابات برای نامزد موردنظر خود تلاش می‌کنند و یقه جر می‌دهند، برخی از آنها کسانی بودند که در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت نکردند چون شانس برنده شدن برای خود نمی‌دیدند.

امام جمعه شهر دستگرد برخوار گفت: این تفکر غلط است که می‌گویند اگر انتخابات به نفع ما باشد ما شرکت می‌کنیم و مردم را دعوت به حضور می‌کنیم، اگر به نفع ما نبود شرکت نمی‌کنیم و آن را بهم می‌زنیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۸ بیشترین مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را داشتیم ولی عده‌ای برای اینکه زیر بار قانون نرفتند، آن حضور را تلخ کردند و آن انتخابات را به فتنه و آشوب کشاندند.

انتهای خبر/

امام جمعه دستگرد برخوار گفت: حضور حداکثری باعث بیمه شدن کشور می‌شود و با این حضور حداکثری، انتخاب اصلح نیز باید رخ دهد.