جوادی: ورزشگاه تختی ۱۵ مشکل دارد/ مجیدی: تکمیل ورزشگاه 50 میلیارد بودجه می خواهد

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال صبح امروز همراه با حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ و محمدرضا کشوری فرد دبیر سازمان لیگ فوتبال از آخرین وضعیت ورزشگاه تختی تهران بازدید کرد.

در جریان این بازدید، مسئولان ورزشگاه واقع در شرق تهران توضیحاتی را از آخرین وضعیت این مجموعه ارائه کردند تا تصمیم گیری لازم برای برگزاری بازی های هفته های ابتدایی در بیست و چهارمین دوره لیگ برتر اتخاذ شود.

علی جوادی رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران نیز در این بازدید حضور داشت و از کیفیت این ورزشگاه دیدن کرد.

در پایان این بازدید رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و مدیر ورزشگاه تختی درباره آخرین وضعیت این ورزشگاه صحبت کردند.

جوادی: ورزشگاه تختی تهران ۱۵ مشکل دارد

علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در حاشیه بازدید از ورزشگاه تختی به همراه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: هیچ اعتباری برای این ورزشگاه در سال جدید نداریم. دولت و  سازمان برنامه و بودجه باید کمک کند. این ورزشگاه از محل سفرهای استانی اعتبار مصوب دارد اگر تخصیص پیدا می‌کرد، الان هیچ مشکلی نداشتیم. همه کارهای انجام شده در ورزشگاه تختی از جمله نصب صندلی‌ها، چمن، انتقال آب چاه به مخزن بتنی و حفر تأسیسات بدون اعتبار صورت گرفته است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران تصریح کرد: به ما قول دادند اما انجام نشد. ما به پیمانکاران متعهد هستیم. آنها بدون اینکه پولی دریافت کنند برای ما کار انجام دادند.  خواهش می‌کنیم اعتبارات ما را تخصیص بدهند که بتوانیم زودتر ورزشگاه را حاضر کنیم. موضوع همین است که اعتبار نداشتیم.

جوادی ادامه داد: 90 درصد انتظارات و استانداردها تأیید شده. 5 یا 6 درصد باقی مانده که بیشتر بحث زیباسازی محیطی ورزشگاه است. پیست تارتان ارتباطی با برگزاری مسابقه فوتبال ندارد ولی ما نیاز داریم که در قاب تصویر زیبایی محیطی هم داشته باشیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران در واکنش به صحبت‌های مدیر مجموعه ورزشی تختی درباره اعتبار 50 میلیاردی ورزشگاه تختی برای آماده‌سازی ورزشگاه، گفت:  این میزان تعهداتی است که به پیمانکاران خودمان داریم. باید از پیمانکاران تشکر کنم که  با وجود اینکه تخصیص منابع نبوده چون حس کردند پروژه ورزشگاه تختی، ملی است، کار را پیش بردند. اعتباری که مدیر مجموعه ورزشی اعلام کردند نیاز داریم تا ورزشگاه را با استاندارد کامل آماده کنیم.

وی با اشاره به موارد مورد بازبینی رئیس فدراسیون فوتبال و کارشناسان آن، عنوان کرد: تقریباً مواردی که رئیس فدراسیون فوتبال و نمایندگانشان با حضور در ورزشگاه تختی اعلام کردند  15 مورد مشکل دارد. 11 یا 12  مورد از مشکلات همین حالا قابلیت رفع دارد و 3 یا 4 مورد باقی مانده که به زودی رفع خواهد شد.

مدیر ورزشگاه تختی: برای تکمیل ورزشگاه 50 میلیارد بودجه می خواهیم

محمدرضا مجیدی مدیر ورزشگاه تختی درباره آخرین شرایط آماده‌سازی ورزشگاه تختی برای میزبانی از رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: کار آماده‌سازی ورزشگاه به مراحل آخر رسیده و اگر بودجه تکمیلی تزریق شود، هیچ مشکلی برای میزبانی از پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام پیمانکار زمین چمن ورزشگاه تختی، چمن این ورزشگاه آماده است و خوشبختانه کیفیت خوبی هم دارد. ما در این مدت کیفیت نور ورزشگاه را بالا بردیم و طبق استانداردهای بین‌المللی سعی کردیم کار را پیش ببریم. همچنین در بخش رختکن‌ها، نیمکت‌ها و همینطور سکوهای هواداران کار به خوبی پیش رفته است و مشکلی نیست. تنها موردی که نیاز به بودجه داریم، پیست کنار زمین است که اگر بودجه لازم تزریق شود این قسمت را هم تا قبل از شروع لیگ آماده می‌کنیم.

مدیر ورزشگاه تختی خاطر نشان کرد: تقریباً 80 درصد کار انجام شده و اگر بودجه حدود 50 میلیاردی که نیاز است، برسد ورزشگاه به طور صد درصد آماده می‌شود.

 

رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و مدیر ورزشگاه تختی درباره آخرین وضعیت این ورزشگاه صحبت کردند.