آقاي پزشکیان این ره که می‌روید به ناکجاآباد است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدجواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«صاحب نیوز»؛ در خصوص مرحله دوم انتخابات و اهمیت آن اظهار کرد: دنیا به نتایج این انتخابات چشم دوخته و شبکه‌های خارجی و معاند و مرفهین بی‌درد، تمام‌قد از آقای پزشکیان طرف‌داری می‌کنند و در سمت دیگر جبهه انقلاب است.

نماینده سابق مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین حتی یک رأی نیز در سرنوشت کشور تأثیر بسیار دارد و یک رأی کم‌وزیاد سرنوشت کشور را نه برای یک دوره چهارساله بلکه برای یک‌عمر و سال‌های سال تعیین می‌کند.

وی افزود: من دو دوره در خدمت آقای پزشکیان در مجلس بودم و نسبت به ایشان ارادت هم دارم ولی نمی‌دانم ایشان چه علاقه‌ای به جاه و مقام دارند که اگر این گونه پیش برود سر از وادی ناکجاآباد در می‌آورد.

ابطحی ادامه داد: من ایشان را فردی سلیم‌النفس می‌دانستم و در کل نمره مثبت به ایشان می‌دادم؛ اما با مواضعی که خود ایشان در بعضی از جلسات و مناظرات داشت و همچنین مشاورانی که در اطراف او جمع شده‌اند و جلیلی هراسی راه بیندازند درحالی‌که خود ایشان قرآن می‌خوانند که «وَلا یَجرِمَنَّکُم شَنَآنُ قَومٍ عَلیٰ أَلّا تَعدِلُوا ۚ اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقویٰ» شما که دم از عدالت می‌زنید آن را رعایت کنید.

وی در ادامه به یادآوری خاطره‌ای در این باره پرداخت و گفت: در جایی سخنرانی داشتم و دولت روحانی را در مورد مسائل اقتصادی نقد کرده بودم، مخالفین ما اصلاح‌طلبان خمینی‌شهر صدای مرا ضبط کرده و به دادسرای کارکنان دولت در تهران فرستاده بودند، طبق قانون باید شکایت نمایندگان را به مجلس بفرستند تا اظهارنظر کنند که کار این نماینده خلاف قانون بوده یا در حد نمایندگی بوده است.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: مجلس هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان دارد که باید در این باره نظر دهد و در آن زمان رئیس این هیئت آقای پزشکیان بود و چند نفر دیگر از آنها نماینده اصلاح‌طلبان و برخی نیز نمایندگانی مانند آقای سلیمی که الان نماینده محلات است و ایشان که شاهد این قضیه است، عضو این هیئت نظارت بودند.

ابطحی ادامه داد: آقای پزشکیان این گونه مطرح کردند که این مسئله خارج از نمایندگی بوده و باید ایشان محاکمه شود و مراحل بازپرسی و دیگر کارها انجام شد و اثبات شد که این مسئله در حد نمایندگی بوده و من بری شدم.

وی افزود: از سوی دیگر یکی از نمایندگان هم حزبی خودشان که الان در کمپین طرف‌داران ایشان قرار دارد در جایی علیه رئیس قوه قضاییه که آن زمان آقای هاشمی شاهرودی بود، مطلبی را در مورد حساب‌های قوه قضاییه مطرح کرده بود که در مورد ایشان هم شکایت شد و به این هیئت نظارت مراجعه شد، آقای پزشکیان او را تفاهم کرد و گفت احتیاجی به مراجعه به قوه قضاییه ندارد و ایشان در حد نمایندگی خود صحبت کرده است، و این به معنای شاخص عدالت ایشان است؛ یعنی اگر با ما هستی حق هستی و اگر با ما نیستی ناحق هستی؛ بنابراین این نشانه عدالت‌طلبی نیست.

ابطحی اضافه کرد: اکنون که وارد عرصه انتخابات شده می‌بینیم ایشان ۱۸۰ درجه عوض شده و برخی مسائلی که مطرح می‌شود براندازانه است.

وی افزود: این جمله که می‌گوید: من همه را راه می‌دهم این یعنی نفاق و چنین چیزی معنی ندارد و در جایگاه رئیس‌جمهور باید موضع داشته باشد و نباید برای اینکه رأی جمع کند و کسانی که تقیدی به اسلام ندارند به او رأی بدهند چنین حرفی را بزند و اینکه طرف مقابل را به تفکر طالبانیسم متهم کند بسیار بد است و من با آقای جلیلی همکار کردم و بر اساس اهمیتی که آقای جلیلی به نماز اول وقت می‌دهد روزهای دوشنبه بعد از نماز با ایشان جلسه می‌گذاشتیم و مسائل را مطرح می‌کردیم.

وی تأکید کرد: آقای جلیلی فردی است که به‌شدت به اسلام ناب محمدی معتقد است و اینکه ما را از اجرای اسلام به‌خاطر طالبانیسم می‌ترسانند بسیار غلط است و اگر بنا بر چنین صحبتی باشد آقای پزشکیان باید پاسخ دهند که کسانی مانند آقای خاتمی که از ایشان طرف‌داری کردند در زمان خود چه عملکردی نسبت به طالبان داشتند و این گونه مسائل را آنها باید جواب دهند نه آقای جلیلی و اینکه به این بهانه رقیب خود را له کند و جلیلی هراسی راه بیندازد تا از این طریق رای به دست آورد ارزشی ندارد.

وی خطاب به پزشکیان گفت: شما که خود قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانید و وصیت‌نامه حضرت علی را می‌خوانید می‌دانید که حضرت علی به کسانی که این وصیت به دست آنها می‌رسد و سردمداران خود سفارش می‌کنند که دنیا ارزشی ندارد و همه انتخابات ابزار است ابزاری برای خدمت به مردم و نباید در پی قدرت‌طلبی بود.

ابطحی تأکید کرد: آقای جلیلی را همه می‌شناسند و حتی آقای روحانی هم در مورد ایشان گفته است پاک‌تر از این فرد نداریم آیا درست است که این چهره مظلوم را با انواع و اقسام تهمت‌ها ترور شخصیت کنید به‌خاطر اینکه رای بیاورید؟

وی عنوان کرد: اگر هم رای بیاورید برخی از اطرافیان شما کسانی هستند که در غارت دنیا افسارگسیخته در مورد بیت‌المال هستند. شما که دم از طرف‌داری مستضعفان می‌زنید برخی اطرافیان شما کسانی هستند که باسیاست بازی و باندبازی آنها منجر به فقر و استضعاف برخی مردم شدند.

وی مسئله خصوصی‌سازی را مثال زد و گفت: در این زمینه اینها طوری برخورد کردند که برخی گفتند: کاش اصلاً خصوصی‌سازی صورت نمی‌گرفت.

وی خطاب به پزشکیان گفت: این ره که تو می‌روی به ناکجاآباد است و این‌ها که در اطراف تو جمع شده‌اند اگر رأی بیاورید اگر از شما مقام و رانت نگیرند؛ شما را تکه‌تکه می‌کنند و طالبان را در اطرافیان خود جستجو کنید، ضمن اینکه شما با مجلس روبرو خواهید شد باتوجه‌ به اینکه در زمان خاتمی خود شما استیضاح شدید با شرایط مجلس آشنایی دارید.

وی گفت: من معتقدم حیف است که آقای پزشکیان به این وادی کشانده شده و امیدوارم تنبه پیدا کرده و بیدار شود.

نماینده سابق مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلامی از امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه گفت: حضرت امیر فرمودند: بدترین وزرای شما کسی هستند که در دولت‌های فاسد قبل نقش داشتند و بر خون و مال و ناموس مردم تعدی کردند.

وی تأکید کرد: مکتب اصالت دارد و ما برای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی خود انقلاب کردیم و نباید در انتخابات شعارهایی بدهیم که کسانی که معتقد به دین نیستند خوششان بیاید و امیدوارم آقای پزشکیان هم مرز خود را با دشمنان و بی‌دینان مشخص کند.

ابطحی در پایان اذعان کرد: مانند دوران رئیسی که مردم را از جنگ می‌ترساندند و می‌گفتند: اگر رئیسی بیاید جنگ می‌شود، الان نیز طالبانیسم را بر سر زبان‌ها انداختند تا خود رأی بیاورند.

نماینده سابق مجلس خطاب به پزشکیان گفت: این ره که می‌روید به ناکجاآباد است و طالبان را در اطرافیان خود جستجو کنید.