پیگیری نتیجه‌بخش امور، ویژگی بارز شهید جمهور بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عباسی روز پنجشنبه در مراسم نمایه‌سازی و رونمایی از دستاوردهای  فرهنگی، علمی و اجتماعی شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی با عنوان «سرمشق» در خراسان رضوی افزود: با حادثه شهادت رییس جمهور و همراهان وی، دشمنان فکر می کردند مسیر انقلاب اسلامی با نقصان رو به رو خواهد شد، در حالیکه این انقلاب به افراد متصل نیست و با اراده خداوند، جامعه اسلامی همراه با اراده پولادین خود شاهد تداوم و ترمیم مسیر خود است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با شهادت رییس جمهور، مردم متوجه اقدامات و خدمات بی نظیر شهید رییسی شدند و در مراسم تشییع و تدفین حماسه آفریدند و این اراده را به دست آوردند تا مسیر گفتمان این شهید بزرگ را با عزت ادامه دهند.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور بیان کرد: شهید رجایی گفتمان خدمت مکتبی را ایجاد و شهید رییسی این گفتمان مکتبی و انقلابی را ترویج کرد، برخی از دانشمندان و سیاستمدارن سایر کشورهای جهان در خصوص حکومت انقلاب اسلامی و گفتمان آن پرس وجو می‌کنند تا ابعاد مختلف آن را بشناسند.

وی گفت: برای شناخت از هویت و گفتمان انقلاب اسلامی باید شرایط آن تبیین شود، زیرا برای اولین بار مردم سالاری دینی در برابر سایر گفتمان های موجود در جهان مطرح شد و از این رو باید این موضوع تبیین شود.

عباسی افزود: دشمنان اسلام سعی کردند با ایجاد گفتمان مکتبی اسلامی با عنوان داعش، آن را به جای گفتمان حکومت انقلاب اسلامی ایران نشان دهند و خشونت آن را به نام اسلام ترویج کنند و در تبلیغات رسانه ای خود داعش را به نام اسلام معرفی می‌کردند.

وی اظهار کرد: خلأ اجرایی و اجتماعی مردم سالاری دینی تا قبل از دولت سیزدهم برای بسیاری از مردم ناشناخته بود و با شهید رئیسی، ارائه نمونه عملی این گفتمان شکل گرفت و از این رو تحلیل گران غرب به این نتیجه رسیدند که پرچم نمونه ای از نظام حکومت پیامبر اسلام (ص) اکنون به اهتزاز درآمده است و بر همین اساس به صف آرایی در مقابل این نظام روی آورند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه باید بتوانیم این سرمشق و الگو را به جوانان نشان دهیم، اظهار کرد: حماسه ای که بعد از شهادت شهید خدمت شکل گرفت و حتی دل های بسیاری از مردم کشورهای جهان را با مردم ایران متحد کرد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

عباسی به دستاوردهای دولت سیزدهم و اقدامات شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: این گفتمان اکنون آغاز شده است و با ادامه این مسیر، در بلند مدت دستاوردهای خود را نشان خواهد داد. از این رو اگر این راه عزتمند ادامه پیدا کند شاهد تعالی این انقلاب خواهیم بود.

معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: پیگیری مسائل و راهبری امور تا رسیدن به نتیجه از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله رییسی بود.