انتخابات ریاست جمهوری| پوشش گسترده در رسانه های بین المللی/ گزارش استقبال مردم از رویترز تا الجزیره

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران همواره مورد توجه رسانه‌های مطرح خبری در سراسر جهان بوده است. رسانه‌های بین المللی نیز به صورت گسترده به پوشش دور دوم از انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخته‌اند.

رویترز با انتشار تصاویری از حضور مردم ایران پای صندوق‌های رأی در آغازین ساعات آدینه داغ تابستانی، نوشت که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، با تنش‌های منطقه‌ای ناشی از جنگ غزه و همچنین تنش میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان، تلاقی کرده است.

شبکه الجزیره همزمان با آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ایران به پوشش این رویداد پرداخته است.

آناتولی نوشته است که شعب اخذ رای در سراسر ایران باز شده  و در ادامه به ارائه آمار و ارقام دور نخست و میزان مشارکت پرداخت و نوشت که این برای نخستین بار بعد از بیش از ۱۹ سال است که انتخابات ریاست جمهوری در ایران به دور دوم کشیده می‌شود. آناتولی در ادامه نوشت که روند حدود ۱۰ ساعته رای‌گیری در ایران احتمالاً تمدید خواهد شد.

الفرات نیوز عراق نیز اعلام کرد که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران شروع شده است. این رسانه عراقی در ادامه از صف طولانی رای دهندگان در شهر قم ایران طی دقایق نخست فرایند رای گیری خبر داد.

شبکه المسیره یمن نیز گزارش داد: دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد و امام خامنه ای رای خود را در دور سرنوشت ساز از رقابت های انتخاباتی به صندوق انداختند.

شبکه المیادین نیز با اشاره به شروع انتخابات ریاست جمهوری ایران گزارش داد: رای دهندگان ایرانی در دور دوم و سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق های رای رفتند. خبرنگار المیادین از اقبال گسترده به انتخابات خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز گزارشی از شروع رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری ایران داد. تصاویر خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از انتخابات ریاست جمهوری ایران که رای دهندگان را در صف برای انداختن آرا خود به صندوق نشان می دهد. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با انتشار ویدئوهایی انتخابات ریاست جمهوری ایران را پوشش داد و نوشت: ایران دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را با «مشارکت فوق‌العاده» برگزار می‌کند.

خبرگزاری عراق واع نیز به پوشش انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

رسانه های مطرح جهان، برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به صورت گسترده پوشش می دهند.