مسئله آب در ایلام نیازمند رسیدگی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میلاد رضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار گفت: یکی از مسائلی که در این روزها و حتی سال‌های گذشته ذهن مردم را دیگر کرده است مسئله انرژی و به‌خصوص آب و برق است.

 
 وی افزود: باید توجه داشت که زندگی امروزه بدون وجود آب و برق امکان‌پذیر نیست و به‌شدت به منابع انرژی نیاز دارد؛ در شرایطی که بحران منابع آب در دنیا و به‌خصوص ایران وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که جنگ آینده جنگ آب خواهد بود به همین دلیل مدیریت منابع انرژی لازم و ضروری است.

 
 مدرس دانشگاه گفت: مسئله آب و فاضلاب باید به‌صورت ریشه‌ای در ایلام حل شود و در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و مسئولان شرکت آب و فاضلاب باید پاسخ صادقانه به مردم بدهد تا عموم مردم باور کند که به فکر آن‌ها هستند.

 
 رضایی گفت: همچنین باید عواملی را که بر روی مدیریت منابع آبی تأثیرگذار است را شناسایی کرده و اصلاحات لازم روی آن صورت گیرد ما در حوزه مدیریت منابع آبی نیازمند برنامه‌ریزی و هوشمندسازی هستیم تا بتوان بهره‌وری از این منابع را افزایش داد و همچنین هدررفت منابع آبی را کاهش دهیم.

 
 وی یادآور شد: عواملی مانند کهنه بودن لوله‌ها باعث نمی‌شود تا بی‌آبی داشته باشیم درحالی‌که باران زیاد باریده؛ ولی این دلیل قطع‌شدن آب در تمام سطح استان نمی‌شود در واقع این مدیران هستند که باید به سمت اقدامات ضروری حرکت کنند و از بهانه‌های واهی بپرهیزند.

 
 مدرس دانشگاه تصریح کرد: در حوزه منابع آبی ما هدررفت آب را زیاد داریم به همین دلیل ضروری است تا اول شبکه اصلاح شود بعد از فناوری‌های نوین استفاده شود تا بتوان بهترین استفاده از منابع آبی را داشت.

مدرس دانشگاه گفت: مسئله آب و فاضلاب باید به‌صورت ریشه‌ای در ایلام حل شود و در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.