تجاوزات اسرائیل به غزه آزمونی برای بشریت است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنانی گفت: سکوت در برابر جنایت نسل‌کشی در غزه به معنای هدر دادن موجودیت، کرامت انسانی و حق حیات جوامع بشری است.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، وی در ادامه افزود آنچه که دشمن صهیونیستی انجام می‌دهد نقضض همه چیز و نشأت‌گرفته از بینش نادرست، باطل و توهین‌آمیز به جوامع بشری است.  ظلم و ستم در فلسطین و جنایت دشمن در گسترش آگاهی در جوامعی که دکترین تجلیل از صهیونیسم برای قرن ها در آن ریشه دوانده بود، تأثیر داشت. فاجعه مردم فلسطین در ایجاد آگاهی و رفع تمام موانعی که صهیونیست‌ها در بین مردم به ویژه در آمریکا و اروپا ایجاد کرده بودند، تأثیر زیادی داشت. جنبش دانشجویی و تظاهراتی که در محکومیت آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، در شرایطی است که افرادی را از جوامع انسانی که هنوز وجدان انسانی دارند و به آن پایبند هستند، جدا می‌کند. برای کسانی که نسبت به آنچه در فلسطین روی می دهد بی‌تفاوت هستند و برای کسانی که با دشمن همکاری می‌کنند و نقش خرابکارانه‌ای برای ناامید کردن و به بند کشیدن ملت دارند، خطرناک است. جنایت نسل کشی در غزه قرار است وجدان انسان را زنده کند و احساس مسئولیت را در وجدان او برانگیزد.

رهبر انصارالله یمن برخورد با جنایات جنگی نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را آزمونی برای وجدان و ارزش‌های جامعه مشترک بشری دانست.