فرصت مغتنم رئیس جمهور با اعلام حمایت کم‌سابقه همه طیف‌ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز» چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در کشور ما در حالی سپری شد که مسعود پزشکیان با 16 میلیون و 384 هزار و 403 رأی در مقابل سعید جلیلی با 13 میلیون و 538 هزار و 179 رأی به پیروزی دست پیدا کرد.

در این انتخابات عموماً اصلاح‌طلبان از پزشکیان و نیروهای انقلابی از جلیلی حمایت کردند. هر چند این انتخابات دوقطبی خیلی تند و تیزی نبود و پزشکیان که مرتب در سخنانش به فرمایشات امیرالمؤمنین -علیه السّلام- در نهج البلاغه گریز می‌زد، به عنوان طرف مقابل نیروهای انقلابی، برعکس دو انتخابات گذشته، بر رعایت اخلاق پایبند بود.

پس از مشخص شدن نتیجه این انتخابات و معرفی مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور منتخب ملت ایران، انقلابی‌ها بر پایه دو مسأله اول ضرورت تلاش برای ساخت کشور و دوم شخصیت موجه پزشکیان، حمایت تمام قد خود را از وی اعلام کردند که البته این حمایت بی‌ارتباط به مواضع انقلابی وی در رابطه با مسائلی نظیر لزوم حمایت از جبهه مقاومت و به رسمیت نشناختن رژیم خبیث صهیونیستی نبود.

وی زمانی که در مجلس روضه شیخ حسین انصاریان شرکت کرد، هدیه بی‌نظیری از وی دریافت کرد، دستمال اشک این روضه‌خوان و پیرغلام اباعبدالله الحسین -علیه السّلام- در مجالس عزاداری که آن قدر ارزشمند بود که پیش از این وصیت کرده بود هنگام فوتش همراه وی در قبر گذاشته شود.

حضور پزشکیان در مجلس عزاداری مجید بنی فاطمه هم با استقبال ویژه از رئیس جمهور منتخب و اهدای هدایای معنوی خاص به او انجام شد.

روز گذشته نیز که اولین جمعه بعد از انتخابات بود، ائمه جمعه نقاط مختلف کشور بر ضرورت حمایت از رئیس جمهور منتخب تأکید کردند تا جایی که حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در نماز جمعه فریدونشهر دعا کرد پزشکیان موفق‌ترین رئیس جمهور کشور باشد و کسانی که در مسیر خدمت او سنگ‌اندازی می‌کنند دستشان قلم شود.

نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز از قاضی‌زاده هاشمی گرفته تا زاکانی و جلیلی به دیدار رئیس جمهور منتخب رفته و آمادگی خود را برای ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خود برای اداره کشور را به پزشکیان اعلام کردند.

سعید جلیلی به عنوان رقیب اصلی پزشکیان گفت: «هر جایی که لازم باشد از عملکرد آقای پزشکیان دفاع کنیم، بی هیچ ملاحظه‌ای از ایشان و دولتش دفاع خواهیم کرد.»

نمونه این چنین حمایتی را در سال‌های گذشته از منتخب مردم از طیف مقابل، سراغ نداریم. نه اصلاح طلبان از رئیسی چنین حمایتی کردند و نه قبل از آن، روحانی این چنین حمایت انقلابیون را برانگیخت که البته این مسأله تا حد زیادی به دروغگویی‌ها و تهمت‌های وی در تبلیغات انتخاباتی مرتبط بود.

این اتفاق نشان می‌دهد دولت پزشکیان ظرفیت تبدیل شدن به دولت وفاق ملی را دارد و وی می‌تواند برای اداره کشور بر روی ظرفیت نیروهای انقلابی حساب باز کند. او که چندین دوره به عنوان نماینده مجلس در جریان امور کشور است، حتماً می‌داند این ظرفیت چگونه در طول سه سال دولت شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی کشوری که در دوران روحانی رو به نابودی رفته بود را به کشور مقتدر امروزی تبدیل کرده است.

شرایطی که امروز برای ایران به وجود آمده است شرایط مساعدی است برای رشد کشور، امروز پزشکیان به عنوان رئیس جمهور کشور هم از حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار است و هم از حمایت نیروهای انقلابی و هم از حمایت دیگران و این مسأله توان بالایی برای کارهای بزرگ را به پزشکیان می‌دهد.

اصولاً پشتوانه رأی یک رئیس جمهور، در نحوه عملکرد و تصمیم‌گیری های داخلی و خارجی او بسیار اثرگذار است. می‌توان گفت پزشکیان امروز علاوه بر سبد رأی خودش یعنی 16 میلیون و 384 هزار و 403 رأی، به واسطه حمایت پر و پیمان نیروهای انقلابی آرای ایشان را نیز داخل سبد خود دارد و به عبارت بهتر اکنون پیشتوانه‌ای با حدود 30 میلیون رأی را یدک می‌کشد.

او با این پشتوانه اجتماعی کارهای بزرگی می‌تواند انجام دهد. می‌تواند کارهای نیمه تمام رئیسی برای سر و سامان دادن به اقتصاد را به پایان برساند، می‌تواند قدرتمندتر از رؤسای جمهوری گذشته در مجامع جهانی حاضر شود و کارهای مهم دیگری را رقم بزند.

امروز همه خواستار اعتلای پرچم کشور عزیزمان هستند و همه حاضرند در رکاب رئیس جمهور جدید برای این هدف بدوند و آن را محقق کنند لذا رئیس جمهور منتخب و تیم او باید این فرصت را غنیمت دانسته و از آن به بهترین شکل استفاده کنند.

تاکنون رفتارهای پزشکیان نشان داده قدر این همکاری و همراهی را می‌داند و برای آن ارزش قائل است و این ظرفییت را دارد که بتواند این وفاق ملی را در راه پیشرفت کشور ایجاد کند و در عرصه‌های مختلف رضایت مردم را جلب کند.

با حمایت تمام قد نیروهای انقلابی از پزشکیان، رئیس جمهور نهم ایران، فرصت مناسبی برای انجام کارهای بزرگ دارد.