هندبال جوانان قهرمانی آسیا| آغاز هجدهمین دوره رقابت‌های از فردا/ استراحت ایران در روز اول

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، هجدهمین دوره مسابقات هندبال جوانان قهرمانی آسیا از فردا، 24 تیر، با بازی تیم‌های جوانان چین تایپه و کره‌جنوبی از گروه D آغاز می‌شود.

کره‌جنوبی سابقه 17 حضور در مسابقات رده سنی جوانان را دارد و از این نظر همراه با ژاپن صدرنشین است اما طی این سال‌ها با 3 طلا، 6 نقره و 3 برنز در پله سوم جدول مدالی این مسابقات ایستاده و به نظر می‌رسد چین تایپه حریف سختی برای این تیم نیست.

در دیگر بازی‌های فردا و در دیداری حساس از گروه D دو تیم قدرتمند ژاپن و قطر با یکدیگر رودر رو می‌شوند. قطر که با 5 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز در رده دوم پرافتخارترین تیم قاره کهن قرار دارد، به مصاف ژاپنی می‌رود که همیشه حریف ترسناکی برای همه رقبا بوده است. این تیم گرچه در رده سنی جوانان کم فروغ بوده، اما با یک طلا، یک نقره و 2 برنز رده پنجم جدول مدالی را در اختیار دارد. این دیدار از ساعت 13:45 به وقت محلی و 14:15 به وقت کشورمان آغاز می‌شود.

در روز نخست این مسابقات تیم هندبال جوانان کشورمان که در گروه B حضور دارد، استراحت دارد اما دو همگروه تیم ملی یعنی چین و کویت با یکدیگر مصاف می‌کنند. کویت پرافتخارترین تیم قاره آسیا در رده سنی جوانان با 5 طلا، 2 نقره و 3 برنز است. چین هم تنها مدال طلای خود را در مسابقات سال 1990 تهران کسب کرده و همراه با امارات در رده ششم جدول مدالی قرار دارد.

در دیگر مسابقات روز نخست هنگ کنگ با بحرین از گروه A و هند با عمان از گروه C با یکدیگر دیدار می‌کنند.

برنامه مسابقات روز نخست قهرمانی آسیا به این شرح است:

 

یکشنبه – 24 تیر 1403

ساعت 12:30 به وقت ایران/ گروه D: چین تایپه – کره‌جنوبی

ساعت 14:15 به وقت ایران/ گروه D: قطر - ژاپن

ساعت 16:00 به وقت ایران/ گروه A: هنگ کنگ – بحرین

ساعت 17:45 به وقت ایران/ گروه B: چین – کویت

ساعت 19:30 به وقت ایران/ گروه C: هند – عمان

 

مسابقات مرحله گروهی به مدت 3 روز برگزار شده و رقابت‌های این مرحله 26 تیر به پایان می‌رسد. سپس تیم‌های شرکت کننده براساس امتیازات مرحله مقدماتی  در 3 گروه قرار می‌گیرند.

براین اساس در دو گروه اصلی و تعیین رده‌بندی تیم‌های اول تا هشتم:

در گروه یک تیم اول گروه A تیم دوم گروه B، تیم اول گروه C و تیم دوم گروه D قرار می‌گیرند.

در گروه دو تیم دوم گروه A، تیم اول گروه B، تیم دوم گروه C و تیم اول گروه D قرار خواهند گرفت.

در گروه سوم و برای تعیین رتبه نهم تا سیزدهم:

 تیم‌های سوم گروه‌های A، B، C و تیم‌های سوم و چهارم گروه D برای تعیین رده‌های نهم تا سیزدهم همگروه می‌شوند.

 

گروه‌بندی کامل این مسابقات به این ترتیب است:

گروه A: بحرین – عربستان سعودی – هنگ کنگ

گروه B: کویت – ایران – چین

گروه C: اردن – هند – عمان

گروه D: ژاپن – کره‌جنوبی – چین تایپه – قطر

 

 

رقابت‌های مرحله دوم نیز طی 4 روز برگزار می‌شود و سپس تیم‌ها از دوم مرداد وارد مرحله رده‌بندی تیمی می‌شوند.

دیدارهای رده‌بندی و فینال این مسابقات نیز 4 مرداد برگزار می‌شود.

نخستین دیدار خود در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها را روز دوشنبه، 25 تیر، مقابل چین برگزار می‌کند.

ملی‌پوشان کشورمان سپس روز سه‌شنبه، 26 تیر، در دیدار حساس و مهم مقابل کویت، پرافتخارترین تیم قاره کهن در رده سنی جوانان، به میدان می‌رود.

دو تیم برتر هر گروه در دور مقدماتی جواز حضور در مرحله اصلی این مسابقات را کسب می‌کنند و تیم سوم راهی گروه سوم برای رده‌بندی رده‌های نهم تا سیزدهم می‌شود.

امیرعباس زارعی، ماهان دولتخواه، رضا كثیری، امیرحسین مسعودنیا، عباس باج، روح الله عادلخانی، حسین حیدریان، صابر حیدری، هادی خواجه سلیمی، علی حیدریان، امیرحسین كرمی، امیرمحمد پورقاسمی، امیر رشید آبادی، حامد شمس، سید مهرشاد دانشی، احمدرضا آرام، علی امیر یوسفی، مهران اكبری، امید عنایتی جو و ابوالفضل مجیدی نژاد 20 بازیکن تیم ملی هندبال کشورمان در این مسابقات هستند.

كوروش غفاری (سرپرست)، شریف مومن حجازی (سرمربی)، حمید ربانی كیا (مربی)، محمد جمالی (بدنساز)، مهدی كیانی (آنالیزور) و رضا سرسنگی (ماسور) کادرفنی تیم ملی هندبال جوانان ایران را تشکیل می دهند.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال جوانان قهرمانی آسیا به میزبانی امان، پایتخت اردن، برگزار می‌شود. اردن تاکنون 2 بار یعنی در سال‌های 2008 و 2016 میزبان این مسابقات بوده که تنها مدال نقره ایران در این رده سنی در سال 2008 در این کشور بدست آمد.

4 تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مسابقات جوانان قهرمانی جهان 2025 در لهستان را کسب می‌کنند.

 

مسابقات هندبال جوانان قهرمانی آسیا از فردا با برگزاری 5 دیدار آغاز می‌شود.