آتش سوزی در جنگل ابر/ ۵ هکتار مراتع اولنگ در آتش سوخت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جنگل اولنگ در منطقه خوش ییلاق شاهرود و در مرز با آزاد شهر و رامیان در استان گلستان قرار دارد که طعمه حریق شد.

علی اکبر قربانلو سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شاهرود ضمن بیان اینکه طی روزهای اخیر بودیم، تاکید کرد: شاهد بروز آتش سوزی در جنگل ابر شاهرود بویدیم که با تلاش مردم محلی، محیط زیست و منابع طبیعی این آتش اطفا شد اما دوباره حادثه‌ای مشابه این بار در جنگل اولنگ در خوش ییلاق شاهرود رخ داد.

وی افزود: این بار نیز شاهد بروز حریق گسترده در جنگل اولنگ بودیم. مأموران محیط زیست و یگان حفاظت منابع طبیعی و مردم محلی با تلاش وافری توانسته‌اند این آتش را خاموش کنند.

سرپرست محیط زیست شاهرود با بیان اینکه پنج هکتار اراضی جنگی و مرتعی اولنگ در این حریق سوخت، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

متأسفانه در این فصل برخی از دامداران و اهالی محلی به دو دلیل یک سوختن و تخت شدن اراضی جنگلی و سبز شدن آن در سال‌های بعد در نتیجه چرای راحت گوسفندان خود و دوم تلافی خروج دام‌هایشان از جنگل اقدام به ایجاد حریق در جنگل ابر و اولنگ و ارتفاعات شاهرود می‌کنند سومین عامل حریق‌ها در این فصل، سهل انگاری مردم و گردشگران است.

نباید فراموش کرد که جنگل‌ها با چوب‌های کبریت، خاکستر می‌شوند و گاهی یک شعله بسیار ناچیز می‌تواند فاجعه بیافریند زیرا باد در جنگل‌ها بسیار زیاد بوده و می‌تواند اکسیژن کافی برای حریق را تأمین کند.

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شاهرود گفت: پنج هکتار از اراضی جنگلی و مراتع اولنگ این شهرستان در این حریق سوخت و از بین رفت.