والیبال زیر ۲٠ سال قهرمانی آسیا| تمرینات فشرده در ۲ نوبت/ ۴ دیدار تدارکاتی قبل از شروع مسابقات

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال زیر 20 سال قهرمانی آسیا از دوم تا نهم مرداد با حضور 16 تیم در شهر سورابایا اندونزی برگزار خواهد شد و تیم ملی والیبال جوانان پسر ایران به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

آخرین اردوی آماده سازی این تیم از روز سه‌شنبه 26 تیر در شهر سورابایا آغاز شد که در دو نوبت صبح و عصر تا شروع مسابقات پیگیری خواهد شد و ملی پوشان جوان قبل از شروع رقابت‌ها نیز چهار دیدار تدارکاتی و دوستانه با تیم‌های مختلف باشگاهی و ملی خواهند داشت تا برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده‌تر شوند.

تیم ایران سه‌شنبه صبح پس از سفری حدود ۳۰ ساعته به شهر سورابایا رسید تا پس از صرف صبحانه و استراحت، نخستین تمرین سبک و با هدف ریکاوری خود را در سالن مجاور هتل محل اقامت (Novotel) برگزار کند.

سرمربی تیم والیبال جوانان در ابتدای این تمرین با اشاره به وضعیت سالن، گفت: این سالن موقتی است که در مجاورت هتل برپا شده و صرفا سوله هایی هستند که کف پوش شده و فاقد تهویه هوا و سیستم خنک کننده هستند، همچنین به لحاظ ارتفاع سقف و نور نیز غیر استاندارد هستند اما چاره ای نیست و این مشکل برای همه تیم ها وجود دارد.

تمرینات تیم ملی والیبال جوانان امروز (چهارشنبه 27 تیرماه) نیز در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد. در نوبت صبح وزنه و تمرینات توپی (سرویس و دریافت) و در نوبت عصر نیز تمرینات طبق روال همیشگی برگزار شد.

شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم صبح روز پنجشنبه 28 تیر تمرین سبکی خواهند داشت تا عصر در نخستین دیدار تدارکاتی خود به مصاف تیم باشگاهی ساماتور اندونزی بروند. تمام دیدارهای دوستانه تیم ملی والیبال جوانان ایران در سالن شماره دو مسابقات برگزار خواهد شد. 

تیم والیبال جوانان اندونزی دیگر حریف تدارکاتی ایران است که این مسابقه روز جمعه 28 تیر برگزار می‌شود و دیدار سوم دوستانه مجددا با ساماتور است که روز شنبه 30 تیر برگزار خواهد شد.

تیم والیبال جوانان ایران از یکی دیگر از تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در اندونزی درخواست برگزاری مسابقه دوستانه کرده است که احتمالا این مسابقه روز یکشنبه 31 تیر و دو روز پیش از شروع مسابقات برگزار خواهد شد.

سرمربی تیم والیبال جوانان درباره نخستین بازی رسمی این تیم در رقابت‌های قهرمانی مردان زیر 20 سال آسیا، گفت: اولین دیدار تیم ایران با چین است و به دلیل اینکه این تیم در مسابقات جهانی شرکت نکرده است، اطلاعات محدودی در مورد بازیکنانش داریم، البته تصاویری از مسابقات آن‌ها که در تهران برگزار شده دریافت کردیم.

مومنی مقدم تصریح کرد: روز قبل از شروع مسابقات (دوشنبه یکم مرداد)، جلسه آنالیز چین خواهیم داشت و بعد از ظهر هم در زمین اصلی مسابقات تمرین خواهیم داشت و ساعت ۱۱ صبح به وقت تهران روز سه‌شنبه دوم مرداد با چین دیدار خواهیم داشت.

عمران کوک‌جیلی، پویا آریاخواه، ابوالفضل مهدیان، سیدمتین حسینی، مرتضی نریمانی، متین سقلی، آرین محمودی‌نژاد، طاها بهبودنیا، آرمین قلیچ‌نیازی، شایان مهرابی، علی عشقی‌نور و مرتضی طباطبایی 12 بازیکن اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا هستند.

امیرحسین منظمی به عنوان سرپرست، غلامرضا مومنی مقدم به عنوان سرمربی، محمدحسین نجاتی، محمد منصوری و امین علی اکبری (مربیان)، حسین کردفیروزجائی (فیزیوتراپ)، سائد جدید الاسلام (آنالیزور)، مهدی حسن‌زاده (بدنساز) و محمود محمدی یزنی (ماسور) بازیکنان را در این مسابقات همراهی خواهند کرد.

امید فولادی‌وندا داوربین‌المللی کشورمان هم به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها قضاوت خواهد کرد.

 

تیم والیبال جوانان ایران تمرینات فشرده خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سورابایا آغاز کرد.